logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari změnilo nastavení a auto sedlo Leclercovi, Hamilton chce jet jinou cestou

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 3. 2025

Ferrari nemělo za sebou nejlepší víkend a páté a šesté místo nebyla umístění, po jakých před sezónou snili. Přesto přinesl čínský víkend i nějaká pozitiva, když zde najednou dorazila do schránky zpráva, že ani jeden z červených monopostů neprošel technickou prověrkou. Zklamání z nedostatečných výkonů nahradila prostá frustrace z vlastní neschopnosti. Když se Lewis Hamilton po závodě postavil před mikrofony, ještě netušil, že právě vystoupil z monopostu, který není v souladu s technickými předpisy.

Drobný závan optimismu a poté tvrdý pád na zem. Tak by se dalo zhodnotit počínání Ferrari v Číně. Vítězství ve sprintu naplnilo tifosi optimismem. I nedělní závod přinesl několik dobrých záblesků, ale výsledná prohra s McLareny, Mercedesem a Red Bullem vrátila Ferrari zpět do reality.

Ještě větší ránu však představuje pozávodní diskvalifikace. Ferrari má již po dvou velkých cenách 61bodovou ztrátu na McLaren v Poháru konstruktérů a momentálně má stejný počet bodů jako Williams. Kromě toho, inženýři nejenže neumějí vypočítat hmotnost a opotřebování desky, ale soudě podle slov Lewise Hamiltona dělali během víkendu kroky zpět. Nesprávná strategie se dvěma zastávkami byla jen pomyslnou „třešničkou na dortu“.

„Jsem rád, že jsme to zkusili na dvě zastávky, protože jsem se trápil s výkonností monopostu. Ve sprintu jsme měli poměrně slušné auto, ale pak jsme udělali nějaké změny, když jsme se ho snažili vylepšit a posunout dopředu. Dost výrazně jsme ho však zhoršili do kvalifikace a v závodě se situace ještě více zhoršila,“ ironicky se pousmál Hamilton po závodě pro televizi Sky. V době tohoto rozhovoru ještě netušil, že jej diskvalifikují.

„Je to nešťastné, ale jen těžko držíme krok s kluky před námi. Hodně jsme se naučili. Zastávka v boxech na této trati trvá příliš dlouho. Musíte dohnat velkou ztrátu, ale soupeři byli ke konci stále velmi rychlí. Max měl velmi podobnou strategii, ale na konci měl mnohem lepší pneumatiky,“ dodal Hamilton.

Ferrari zažilo dvě dosti protichůdné poloviny víkendu. V té první polovině kraloval Lewis, který vybojoval pole position do sprintu a následně sprint také vyhrál. Inženýři před kvalifikací provedli změny a Leclerc se díky nim přiblížil. V nedělním závodě už byl Monačan poměrně výrazně rychlejší, i když mu chyběla část předního křídla a podle jeho inženýra ztratil „20 až 30 bodů přítlaku“.

Nejeden se pozastavoval nad tím, jak je to vůbec možné, ale Hamilton nijak neskrýval, že toto Ferrari se mu ani trochu nelíbilo. „Udělali jsme několik změn, které situaci dost zhoršily. Charles něco vyzkoušel v Bahrajnu, já jsem to nevyzkoušel, ale oba jsme se vydali tímto směrem a bylo to strašné, takže něco takového už neuděláme,“ konstatoval sedminásobný mistr světa.

Související zprávy

Diskuze