logo F1zpravy.czF1online.sk

Tragédie Ferrari je dokonána! Lewis Hamilton byl diskvalifikován z VC Číny

Lewis Hamilton a Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 3. 2025

Poslední ať zhasne. Ferrari má za sebou naprosto tragikomický úvod sezóny. Po stratézích, kteří v Austrálii nechali piloty na slikách v australském dešti, se v Číně „blýskli“ i inženýři Scuderie, kteří nesprávně vypočítali základní formulové příklady. Monopost Charlese Leclerca byl po závodě příliš lehký a deska na monopostu Lewise Hamiltona příliš opotřebovaná. Oba komisaři náležitě diskvalifikovali.

Nelze to popsat jinak než jako hotová katastrofa a neschopnost. Devět týmů to spočítalo správně, měli jsme za sebou dokonce i sprint, po kterém se uvolnila pravidla parc fermé, což všem umožnilo znovu přepočítat hodnoty a ujistit se, že splní pravidla. Ferrari to vypočítalo nesprávně a inženýři byli navíc dost daleko za požadovanými hodnotami.

„Deska pod podlahou se ukázala být tlustá 8,6 milimetru na levé straně a 8,5 milimetru na pravé straně. To je pod minimální tloušťkou 9 milimetrů, kterou požaduje článek 3.5.9. technických pravidel,“ stojí v rozhodnutí komisařů.

Rozhodčí tak měli poměrně jednoduchou práci. Jedná se o prohřešek proti technickým pravidlům, navíc rozdíl 0,4 a 0,5 milimetru není ani poněkud malý. Následovat tedy mohla jen diskvalifikace Lewise Hamiltona ze závodu.

Mnohdy se v podobných případech objevují otázky, zda komisaři nemohou přimhouřit oko. Jednoduchá odpověď zní, že nemohou. Navíc, v tomto případě byla odchylka měření poměrně výrazná. I když se 0,4 a 0,5 milimetru zdá málo, minimální požadovaná tloušťka desky je 9 milimetrů, takže se jedná o dost velký rozdíl.

„Při výslechu potvrdil zástupce týmu, že měření jsou správná a všechny požadované procedury byly provedeny korektně. Tým také uznal, že neexistují žádné polehčující okolnosti a došlo k chybě na jejich straně. Komisaři rozhodli, že došlo k porušení článku 3.5.9. technických pravidel a diskvalifikace, jako standardní trest za takové provinění, musí být aplikována,“ stojí v rozhodnutí komisařů.

Výsledky VC Číny se nám tedy změnily a toto je definitivní konečné pořadí:

Závod - GP Číny 2025

logo McLaren
Lando Norris
logo McLaren
Oscar Piastri
logo Mercedes
George Russell
JezdecTýmČasKolaGridNej. koloBody
1.
Oscar Piastri
McLaren1:30:55,026561.1:35,52025
2.
Lando Norris
McLaren+9,748563.1:35,45418
3.
George Russell
Mercedes+11,097562.1:35,81615
4.
Max Verstappen
Red Bull+16,656564.1:35,48812
5.
Esteban Ocon
Haas+49,9695611.1:35,74010
6.
Kimi Antonelli
Mercedes+53,748568.1:36,0468
7.
Alex Albon
Williams+56,3215610.1:36,2546
8.
Oliver Bearman
Haas+1:01,3035617.1:36,3634
9.
Lance Stroll
Aston Martin+1:10,2045614.1:36,0442
10.
Carlos Sainz
Williams+1:16,3875615.1:36,7791
11.
Isack Hadjar
Racing Bulls+1:18,875567.1:35,868
12.
Liam Lawson
Red Bull+1:21,14756P.1:35,985
13.
Jack Doohan
Alpine+1:28,4015618.1:36,424
14.
Gabriel Bortoleto
Stake+1 kolo5619.1:35,874
15.
Nico Hülkenberg
Stake+1 kolo5612.1:37,275
16.
Júki Cunoda
Racing Bulls+1 kolo569.1:35,871
-
Fernando Alonso
Aston Martinnedojel413.1:39,256
-
Charles Leclerc
FerrariDSQ566.1:36,157
-
Lewis Hamilton
FerrariDSQ565.1:35,069
-
Pierre Gasly
AlpineDSQ5616.1:36,425

Související zprávy

Diskuze