Tragédie Ferrari je dokonána! Lewis Hamilton byl diskvalifikován z VC Číny

Poslední ať zhasne. Ferrari má za sebou naprosto tragikomický úvod sezóny. Po stratézích, kteří v Austrálii nechali piloty na slikách v australském dešti, se v Číně „blýskli“ i inženýři Scuderie, kteří nesprávně vypočítali základní formulové příklady. Monopost Charlese Leclerca byl po závodě příliš lehký a deska na monopostu Lewise Hamiltona příliš opotřebovaná. Oba komisaři náležitě diskvalifikovali.
Nelze to popsat jinak než jako hotová katastrofa a neschopnost. Devět týmů to spočítalo správně, měli jsme za sebou dokonce i sprint, po kterém se uvolnila pravidla parc fermé, což všem umožnilo znovu přepočítat hodnoty a ujistit se, že splní pravidla. Ferrari to vypočítalo nesprávně a inženýři byli navíc dost daleko za požadovanými hodnotami.
„Deska pod podlahou se ukázala být tlustá 8,6 milimetru na levé straně a 8,5 milimetru na pravé straně. To je pod minimální tloušťkou 9 milimetrů, kterou požaduje článek 3.5.9. technických pravidel,“ stojí v rozhodnutí komisařů.
Rozhodčí tak měli poměrně jednoduchou práci. Jedná se o prohřešek proti technickým pravidlům, navíc rozdíl 0,4 a 0,5 milimetru není ani poněkud malý. Následovat tedy mohla jen diskvalifikace Lewise Hamiltona ze závodu.
Mnohdy se v podobných případech objevují otázky, zda komisaři nemohou přimhouřit oko. Jednoduchá odpověď zní, že nemohou. Navíc, v tomto případě byla odchylka měření poměrně výrazná. I když se 0,4 a 0,5 milimetru zdá málo, minimální požadovaná tloušťka desky je 9 milimetrů, takže se jedná o dost velký rozdíl.
„Při výslechu potvrdil zástupce týmu, že měření jsou správná a všechny požadované procedury byly provedeny korektně. Tým také uznal, že neexistují žádné polehčující okolnosti a došlo k chybě na jejich straně. Komisaři rozhodli, že došlo k porušení článku 3.5.9. technických pravidel a diskvalifikace, jako standardní trest za takové provinění, musí být aplikována,“ stojí v rozhodnutí komisařů.
Výsledky VC Číny se nám tedy změnily a toto je definitivní konečné pořadí:

Závod - GP Číny 2025






Jezdec | Tým | Čas | Kola | Grid | Nej. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:30:55,026 | 56 | 1. | 1:35,520 | 25 | |
2. | McLaren | +9,748 | 56 | 3. | 1:35,454 | 18 | |
3. | Mercedes | +11,097 | 56 | 2. | 1:35,816 | 15 | |
4. | Red Bull | +16,656 | 56 | 4. | 1:35,488 | 12 | |
5. | Haas | +49,969 | 56 | 11. | 1:35,740 | 10 | |
6. | Mercedes | +53,748 | 56 | 8. | 1:36,046 | 8 | |
7. | Williams | +56,321 | 56 | 10. | 1:36,254 | 6 | |
8. | Haas | +1:01,303 | 56 | 17. | 1:36,363 | 4 | |
9. | Aston Martin | +1:10,204 | 56 | 14. | 1:36,044 | 2 | |
10. | Williams | +1:16,387 | 56 | 15. | 1:36,779 | 1 | |
11. | Racing Bulls | +1:18,875 | 56 | 7. | 1:35,868 | ||
12. | Red Bull | +1:21,147 | 56 | P. | 1:35,985 | ||
13. | Alpine | +1:28,401 | 56 | 18. | 1:36,424 | ||
14. | Stake | +1 kolo | 56 | 19. | 1:35,874 | ||
15. | Stake | +1 kolo | 56 | 12. | 1:37,275 | ||
16. | Racing Bulls | +1 kolo | 56 | 9. | 1:35,871 | ||
- | Aston Martin | nedojel | 4 | 13. | 1:39,256 | ||
- | Ferrari | DSQ | 56 | 6. | 1:36,157 | ||
- | Ferrari | DSQ | 56 | 5. | 1:35,069 | ||
- | Alpine | DSQ | 56 | 16. | 1:36,425 |