Hamiltonovi nesedly změny na monopostu: Auto je najednou jako na hraně nože

Uvolnění pravidel parc fermé po sprintovém závodě představuje pro týmy příležitost vyladit své monoposty, ale někdy to zcela nevyjde a inženýři nastavení spíše rozladí. To se v sobotu stalo Lewisu Hamiltonovi, který se po sprintové pole position musel spokojit jen s pátou příčkou.
První polovina víkendu v Šanghaji patřila Hamiltonovi, který sprintovou pole position proměnil v první sprintové vítězství Scuderie. Navázat na tento úspěch však nedokázal a na držitele řádné pole position Oscara Piastriho ztratil téměř tři desetiny vteřiny.
„Přirozeně, začínali jsme plní optimismu. Na monopostu jsme však udělali pár drobných změn, které ho posunuly na hranu nože,“ prozradil Lewis Hamilton, který prý chtěl s inženýry jen „odstranit některé problémy, které jsme měli s autem“. „Myslím, že i vítr trochu zesílil, takže v autě se jezdilo obtížněji. Poskládat dobrá kola bylo náročnější.“
Ferrari SF-25 bylo najednou dost nervózní. „Na konci jsem nezajel nejčistší kolo a měli jsme být o dvě nebo alespoň o jednu desetinku výše. Nejsme tedy až tak daleko, ale není to ideální,“ povzdechl si pátý muž kvalifikace, kterému by však jedna desetina nestačila na lepší výsledek. Na druhé straně dvě desetiny by ho posunuly na třetí místo.
Co momentálně monopostu chybí? „Nic konkrétního. Chcete mít pod sebou dobře vyvážené auto, ale monopost má momentálně jiný balanc v jedné zatáčce a jiný v následující. Chcete auto, které má podobný balanc všude.“
„Jak jsem řekl, udělali jsme nějaké změny a najednou to v rychlých sekcích bylo s balancem už příliš. Chcete zkrátka monopost, na který se můžete spolehnout, když na to útočíte v zatáčkách. Auto, při kterém víte, že vás podrží, nezablokuje kola, nebude pokračovat rovně a neustřelí po přetáčivém smyku. Když je auto nepředvídatelné, nemáte žádnou naději,“ povzdechl si sedminásobný šampion, kterého může těšit alespoň to, že opět vyhrál interní souboj s Charlesem Leclercem.
Hamiltonovi ve sprintu s managementem pneumatik výrazně pomohla jízda v čele balíku. V neděli však bude mít takovou výhodu Oscar Piastri, zatímco Ferrari se bude muset dostat dopředu až ze třetí řady.
Může Ferrari ukázat stejnou rychlost v neděli, jakou ukázalo ve sprintu? „Doufám v to, opravdu v to doufám. Udělali jsme pár změn, abychom vylepšili náš výkon v závodě, ale v jednom kole to bylo určitě náročnější. Zítra to bude zajímavé.“
„Závodit na této trati je skvělé. Není to okruh, kde by byla jen jedna stopa, což je pozitivní. I dnes ráno jsme však viděli, že lidé měli problém následovat jiné auto. Klíčové bude, jak a kdy využijete své pneumatiky. Jsem ve zcela jiné pozici, ale před nedělí jsem plný optimismu,“ prozradil rodák ze Stevenage. „Chtěl bych dobře odstartovat a přeskočit alespoň jedno auto, pak pomalu získávat. Dnes připravíme plán, jak vyhrát, a pokusíme se ho přetavit do reality.“