Haas vidí světlo na konci tunelu: Měli jsme na nejlepší desítku, tvrdí Bearman

Pohled na tempo Haasu v Austrálii vyvolal reminiscence na nejhorší monoposty z posledních let, například Williams z roku 2019, přitom tento tým loni nejednou bojoval v čele středu pole. Působilo to jako bizarní propad ve výkonnosti za krátké tři měsíce. Sprintová kvalifikace v Číně však přece jen naznačila, že monopost VF-25 nebude celou sezónu končit na devatenáctém a dvacátém místě.
Haasy demonstrovaly zlepšenou formu už v tréninku, kdy se oba piloti umístili na hraně nejlepší desítky. Čína je nový víkend na odlišné trati a v odlišných podmínkách, proto můžeme očekávat i odlišné rozložení sil, přestože monopost amerického týmu vypadal v Austrálii příšerně za každých podmínek.
Ve sprintové kvalifikaci však tým potvrdil zlepšený trend. I když Esteban Ocon nemůže být spokojen po vypadnutí už v SQ1 se ztrátou téměř čtyř desetin na týmového kolegu, Oliver Bearman měl po postupu do SQ2 ještě vyšší ambice. Nakonec se musel spokojit s dvanáctým místem, což je pro Haas při pohledu na australské výsledky hotové vítězství, ale britskému mladíkovi se málilo.
„Jsem spokojen s pocitem v autě. Od prvního kola ve volném tréninku jsem měl pocit, že to bude lepší víkend než v Melbourne. Okamžitě jsem se v kokpitu cítil komfortně, což je vždy pěkný začátek, a ukázali jsme o něco lepší tempo,“ řekl po skončení sprintové kvalifikace Bearman.
Ten zašel ještě dál a myslí si, že jeho Haas měl postoupit do SQ3. Přestože v SQ1 porazil týmového kolegu o čtyři desetiny vteřiny a od posledního postupujícího do SQ3, Júkiho Cunodu, ho dělily dvě desetiny, podle jeho slov je v monopostu ještě nějaký potenciál. „Upřímně, pořád jsem se slaďoval s okruhem. Nachází se zde spousta táhlých a jedinečných zatáček, které se těžko dokážete naučit v tak krátkém čase. Poslední zatáčka je poměrně náročná a neustále jsem tam ztrácel čas, stejně v devítce a ve složitém druhém sektoru,“ vysvětlil britský závodník.
„Rozhodně jsem nějaký čas nechal na trati a myslím si, že auto mělo potenciál pro postup do SQ3,“ dodal Bearman.
Jeho týmový kolega Esteban Ocon utržil první vysokou porážku v této sezóně. Hodně se mluví o interních soubojích ve Ferrari či McLarenu, ale pravda je, že i piloti Haasu potřebují pro další budoucnost svých kariér porazit svého soupeře na druhé straně garáže. Francouzskému závodníkovi se to v pátek nepodařilo, ale i on se snažil zůstat pozitivní. Po příšerném představení v Melbourne vidí americký tým světlo na konci tunelu.
„Samozřejmě, že výsledek je zklamání, ale myslím si, že je tu zároveň jedno velké pozitivum, protože Ollie pokračuje na trati v SQ2. Zdá se, že v porovnání s Melbourne jsme se dostali o něco více do boje. Rozhodně jsme jako tým našli nějakou rychlost, což je velmi pozitivní,“ konstatoval Ocon.
„Pokud jde o mě osobně, tak ano, musím se podívat, co nevyšlo. V tréninku jsem si poškodil podlahu, čímž jsem ztratil přítlak, a teď musím zjistit, jestli jsme ho získali zpět. Musíme to prozkoumat, ale celkově to byl mnohem lepší výkon,“ dodal francouzský závodník.
Zní to zvláštně, ale podle Estebanových slov zajel v SQ1 čisté kolo, přestože výsledná ztráta na Bearmana činila čtyři desetiny, což je znepokojující. „Ano, bylo to poměrně hladké kolo,“ přikývl Ocon.