logo F1zpravy.czF1online.sk

Ocona ohromila jeho závodní inženýrka Laura Müllerová. Při práci se vůbec nešetří

Esteban Ocon a Laura Müllerová
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala30. 4. 2025

Píše se rok 2025 a ve Formuli 1 se objevila vůbec první závodní inženýrka v historii. Laura Müllerová má za sebou prvních pět velkých cen na této důležité pozici a svůj nový úkol zvládá ukázkově. Tak ji hodnotí Esteban Ocon, kterého ohromila ve více ohledech.

Esteban Ocon si po přestupu z Alpinu do Haasu s sebou nepřinesl i celý tým inženýrů. Místo toho se jeho „pravou rukou“ na boxové zídce stala německá inženýrka Laura Müllerová, která se po vystudování automobilového inženýrství na Technické univerzitě v Mnichově začala prosazovat ve světě motorsportu.

V roce 2022 začala působit na simulátorovém oddělení Haasu, ale postupně se dostávala stále blíže k samotné trati. Na konci loňského roku Haas oznámil, že ji povýší z pozice výkonnostního inženýra a z boxové zídky bude komunikovat přímo s Estebanem Oconem.

Esteban Ocon a jeho závodní inženýrka Laura Müllerová (LAT Images/Haas)

„S Laurou se pracuje skvěle,“ pochvaluje si Esteban Ocon. „Je opravdu skvělou inženýrkou. Nasbírala množství zkušeností v různých sériích. Byla v DTM a i já jsem byl v DTM, takže tohle máme společné. Byla však i v mnoha jiných kategoriích a její cesta je ohromná.“

„Úžasně se s ní pracuje. Je ohromující, kolik hodin tomu obětuje, ona je vůbec nepočítá,“ pochvaluje si Müllerové pracovitost, která se naplno projevila na letošní Velké ceně Japonska. Ocon ji využívá jako dokonalý příklad, který vystihuje pracovní morálku jeho inženýrky.

„Vzpomínám si, že v Suzuce jsme měli těžký víkend. Měli jsme spoustu setkání a debriefingů, protože se věci nevyvíjely tak, jak jsme chtěli a neměli jsme takovou výkonnost. Ona však snad celý den od svého stolu nevstala, aby si šla vzít nějaký sendvič nebo se šla napít,“ prozradil Ocon.

Vzápětí pokračoval: „Říká mi: ‘Esteban, asi si půjdu dát něco k jídlu, protože už je osm hodin večer.’ A já se jí ptám, jestli ještě nejedla? Ona mi řekla, že ne, protože nechtěla, protože celou dobu se naplno věnovala své práci.“

Haas je jako rodina

I v menších týmech na chvostě startovního pole se pracuje nesmírně tvrdě, ačkoli toto úsilí zůstává mnohdy bez povšimnutí. V Haasu však ještě mohou být spokojeni; z prvních pěti velkých cen dokázali ukořistit dvacet mistrovských bodů a v šampionátu jsou dokonce před Aston Martinem, který do Formule 1 leje jeden milion za druhým.

Estebanovi Oconovi se v novém týmu líbí. „Můj první dojem z tohoto týmu mi říká, že je to jedna velká rodina. Tato stáj mě vroucně přivítala, takže jsem se zde okamžitě cítil jako doma. Pro mě je to jako nový začátek. Cítím, že jsem se velmi dobře začlenil a každý tady má hlad a motivaci podávat dobré výkony.“

„Když se jim něco podaří, jsou na to pyšní. To je skvělé, protože pokud nejste pyšní na svou práci, nemá smysl se jí věnovat. Je fantastické být součástí tohoto týmu a snad v průběhu roku budeme postupovat,“ naděje se francouzský závodník.

Oconovi se při práci v Haasu vybavují i příjemné vzpomínky na minulost. „Tato jakoby rodinná atmosféra je velmi podobná tomu, co jsem zažil ve Force Indii, ale nemáte pocit, že by to byl malý tým. Tento tým na vás působí, jako by byl velký díky tomu, co dokazuje. Když něco potřebujeme, dočkáme se toho dříve než v minulosti.“

„Ajao [Komacu] by vám uměl říci o mnoha věcech, ve kterých se umíme zlepšit. Nemám však pocit, že bychom byli malý tým, protože kvalita odvedené práce je ohromující. Nemám ani pocit, že by nám chyběli lidé, protože každý se mi snaží co nejvíce vyhovět,“ uzavřel.

Související zprávy

Diskuze