logo F1zpravy.czF1online.sk

Ocon tvrdí, že ho vůbec nepřekvapil zmatek v Alpine (+Reakce jezdců)

Jack Doohan
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:44

Alpine ve Formuli 1 rozhodně nemá pověst nejstabilnějšího týmu a v této sezoně jí nezůstává nic dlužný. V průběhu pár dnů jsme se dozvěděli o odchodu Olivera Oakese i nahrazení Jacka Doohana Francem Colapintem. Esteban Ocon se už na vývoj událostí dívá jen zvenku a říká, že ho dění v Alpine ani nepřekvapuje.

Francouzský a italský manažerský styl mají ve Formuli 1 jedno společné; v posledních letech příliš dobře nefungují. Alpinu se nepodařilo splnit si svůj stozávodní plán, který ohlašovala parta kolem Laurenta Rossiho — z ní už v týmu prakticky nikdo nezůstal — a vloni dokonce továrna ve Viry zanechala svůj motorový projekt na rok 2026.

Esteban Ocon se o svém odchodu z Alpinu dozvěděl v červnu minulého roku ještě před příchodem Olivera Oakese, a dnes je už i tento šéf pryč. „Žel, opravdu pro mě nejsou překvapením některá rozhodnutí, která přijal jejich tým,“ prohlásil dnes už pilot Haasu. „Nemám k tomu příliš co říct.“

Vše hovoří samo za sebe. Francouzskému jezdci je však podle vlastních slov líto Jacka Doohana. „Jsem si jistý, že se jednou v F1 ještě objeví. Tento rok ukázal pár silných okamžiků, když se kvalifikoval velmi dobře a i v autě byl superrychlý. Dobře se na to dívalo.“

„Na druhé straně i Franco si zaslouží být v F1. Vloni ukázal několik skvělých věcí s autem Williamsu. Bohužel, na roštu není dostatek monopostů, aby se do nich vešly všechny talenty. Nemám však více, co bych k tomu řekl. Já jsem šťastný tam, kde jsem,“ zdůraznil Ocon.

Neférové, unáhlené, tvrdé

Za Doohana se postavili i někteří další jezdci z paddocku. Podle Liama Lawsona „toho ukázal dost na to, aby mohl být ve Formuli 1“. „Je to tvrdé. Jak můžete očekávat, že v průběhu pěti závodů ukážete všechno, co ve vás je, zejména v nováčkovské sezoně?“

Flavio Briatore má v této věci jiný názor, ale ani Ollie Bearman s ním nesouhlasí. „Podle mě to bylo velmi neférové zacházení. Sám jsem nováčkem a je to velmi náročné, hlavně první polovina sezony. V první čtvrtině ročníku byly čtyři ze šesti okruhů pro nás nováčky cizí.“

„Měli jsme také dvě sprintové podniky, které jsou ještě náročnější. Nakonec ho vyhodili z auta ještě před evropskou částí ročníku a před příchodem na okruhy, které zná. Podle mého názoru je to strašně tvrdé,“ prezentoval svůj názor i druhý pilot Haasu. Podle Oscara Piastriho zase může být Doohan „pyšný na to, čeho dosáhl“.

„Už před startem sezony to smrdělo, protože do ročníku vstupoval pod velkým tlakem,“ přidal svou reakci i Isack Hadjar. „Nebylo to velmi dobré prostředí a mám pocit, že i dost neférové, protože během šesti závodů se nestihnete ukázat. Nedá se navíc říct, že by měl pod zadkem zrovna raketu.“

Na druhé straně jiné týmy za svými jezdci stojí, platí to i o Racing Bulls. „Ano, já jsem na začátku sezony neměl k hlavě přiloženou pistoli. To mi rozhodně pomohlo. Už od prvního dne jsem cítil velkou podporu. Určitě mi to pomohlo.“

Gasly se snažil kolegovi pomoci

Co říká na výměnu druhý pilot Alpinu Pierre Gasly? Prý se Doohanovi snažil všemožně pomoci jako zkušenější kolega, ale nakonec ani to nestačilo, aby v očích Flavia Briatoreho dostal šanci ještě alespoň na pár velkých cen.

„S Jackem a Francem vycházím velmi dobře,“ rozhovořil se Pierre Gasly. „Během všech těch měsíců, kdy jsem pracoval s Jackem, jsem se snažil ho co nejvíce podporovat. Je to skvělý chlapík, mám ho opravdu rád a má skvělou rychlost. Jeho cesta do F1 nebyla nejlehčí, a proto jsem se mu snažil co nejvíce pomoci svými zkušenostmi, protože jsem chtěl a potřeboval, aby se mu dařilo.“

„Franco je taktéž velmi dobrý pilot, což je v první řadě důvod, proč ho máme v týmu. Jsem zvědavý na to, co předvede. Ve Williamsu byl velmi konkurenceschopný. S Jackem jsme dobře spolupracovali a jsem si jistý, že i s Francem budeme dobře pracovat,“ uzavřel toto téma rodák z Normandie.

Související zprávy

Diskuze