logo F1zpravy.czF1online.sk

Ocon: Ollie po technické stránce převyšuje všechny nováčky, které jsem viděl

Esteban Ocon a Oliver Bearman
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 15:12

Je Oliver Bearman další začínající mladík, který stojí na prahu dlouhé kariéry ve Formuli 1? Britský závodník trpí v úvodu své první plné sezóny nekonzistentností výkonů, ale hned od počátku ukazuje, že se může srovnávat i s mnohem zkušenějšími borci. Velkou poklonu mu složil i jeho týmový kolega Esteban Ocon.

Samozřejmě, pokud francouzský závodník chválí svého nejbližšího soupeře, tak tím chválí i sebe, jelikož degradování výkonů muže na druhé straně garáže je zároveň degradováním vašich vlastních výkonů. Pokud jde o body, tak Ocon zatím vede napohled jednoznačně 14:6, ale na bodovaná umístění je to 3:2 pro Bearmana – toho penalizace připravila o bod v Miami.

Ollie si jako začínající nováček vysloužil nemálo pochval, ale jedním dechem je třeba říci, že na dobré výsledky navázalo několik selhání. Například v Miami skončil v obou kvalifikacích na posledním místě. Je jasné, že musí pokračovat v práci, ale jeho týmového kolegu prý ohromilo účinkování britského mladíka.

„Upřímně, Ollie byl vynikající, opravdu úžasný,“ zhodnotil svého týmového kolegu Esteban Ocon. „Je to velmi rychlý jezdec, velmi talentovaný, velmi profesionální a při volbě nastavení jde do nejhlubších detailů. Hned od začátku jsem viděl, že po technické stránce převyšuje všechny nováčky, které jsem v minulosti viděl.“

„Je mnohem lépe připraven než já, když jsem přišel do Formule 1, vlastně než kdokoli z naší generace. Upřímně si myslím, že ho ve Formuli 1 čeká světlá budoucnost – to je podle mě více než jasné,“ dodal s jistotou Ocon.

Oliver teprve nedávno oslavil 20. narozeniny, ale na svůj věk ukazuje nemalou vyspělost. I když chyby a nehody přišly, nepoutal jimi tak velkou pozornost a nezruinoval závod ostatním jezdcům. Oproti svým vrstevníkům měl nemalou výhodu, že loni absolvoval tři velké ceny – z toho jednu v mocném Ferrari – a má za sebou rozsáhlou přípravu v akademii Scuderie, která sestávala také z testů se starými monoposty.

Sám Bearman nijak neskrývá, že mu to pomohlo. „Samozřejmě, mám z minulosti velké zkušenosti z testů se starými monoposty Ferrari. Pomohl mi i rok v pozici rezervního jezdce, když jsem se zúčastnil všech porad a poslouchal piloty, jak komunikují své pocity,“ řekl britský mladík.

„Prospěje vám i posedávání za oponou na poradách, na kterých dokážete pochopit, jakým směrem se jezdci chtějí vydat vzhledem k omezení monopostu. Naučil jsem se toho poměrně hodně a pomohlo mi to,“ dodal Bearman.

Související zprávy

Diskuze