Bearman odchází z Japonska s nečekaným bodem: V pátek jsme neměli formu

Po prvních třech velkých cenách sezóny začínáme vnímat i rozložení sil ve středu pole. Po extrémně náročné Velké ceně Austrálie se vzpamatoval tým Haas, který dokazuje, že loňské výsledky nebyly náhoda. Kromě toho se zdá, že americká stáj nachází v mladičkém Oliveru Bearmanovi muže, který je schopen ve zkušenostmi našlapaném středu pole doručit výsledek.
Čistě při pohledu na víkend Estebana Ocona bychom mohli nabýt pocitu, že tým navázal na australské problémy, ale z výsledku Ollieho Bearmana vyplývá, že monopost VF-25 dokáže bojovat o body každý víkend. Důležité jsou kvalifikace a následná realizace závodu – a vlastně celých víkendů.
Prozatím se zdá, že Williams, Haas a Racing Bulls svedou tuhý boj ve středu pole, zatímco Aston Martin, Alpine a Sauber mají větší ztrátu. V těchto podmínkách je však důležitá nejen výkonnost monopostu, ale také jezdce, jak to tento víkend ukázal skvělý Ollie Bearman.
„Myslím si, že v sobotu i v neděli jsme dosáhli maxima. Upřímně, byl jsem překvapen z našeho výkonu v kvalifikaci vzhledem k horší páteční formě. Na tento víkend jsme přivezli novou podlahu a zdá se, že fungovala podle očekávání, což mě těší, protože tým se musel dost spěchat s její nasazením vzhledem k našemu trápení v Austrálii,“ řekl po závodě britský závodník pro televizi Sky.
„Za desáté místo máme možná jen jeden bod, ale dnes jsme odvedli slušnou práci. Celkově jsem neměl tempo, abych bojoval s Albonem nebo Hadjarem a myslím si, že dnes jsme nemohli dosáhnout víc,“ dodal Bearman.
Ten svou neděli označil jako „osamělý závod“, protože nečelil hrozbě ze strany Alonsa a Gaslyho za sebou, ale také neměl tempo, aby vyzval Albona a Hadjara před sebou. Ollie zkrátka odvedl, co potřeboval. Naopak jeho týmový kolega Esteban Ocon musí co nejrychleji zapomenout na japonský víkend. Po nevydařené kvalifikaci mohl jen čekat na zázrak, kterého se nedočkal.
„Cílem bylo čekat na safety car. Startovali jsme na tvrdých pneumatikách a neměli jsme co ztratit. Zkusili jsme alternativní strategii a start se mi povedl, ale bez výjezdu bezpečnostního vozidla nám to nemohlo vyjít,“ konstatoval Ocon po závodě.
„Aspoň jsme posbírali další data a máme více informací, se kterými můžeme pracovat před dalším závodem. Důležité je, abychom přenesli dobrou výkonnost z Ollieho monopostu. Tým odvedl velmi dobrou práci a po zklamání v Austrálii přinesl vylepšení. Musím pochválit Ollieho, pokusíme se vytěžit maximum z tohoto víkendu a dostat do správných kolejí i můj monopost,“ slíbil francouzský závodník.