Hamilton nerozumí, proč se tak řeší jeho vysílačka: O Verstappenovi nenapíšete

Lewis Hamilton je pod velkým drobnohledem veřejnosti. Po víkendu v Austrálii se komplexně rozebíraly nejen jeho výkony na trati, ale také jeho komunikace ve vysílačce, vůči které měli mnozí výčitky. Sedminásobný mistr světa je však nechápe a připomíná, že Verstappenovy výbuchy jsou daleko horší a přesto zůstávají nepovšimnuty.
Poslední víkend Scuderii nevyšel podle představ. Ukázalo se, že monopost nemá dostatečnou rychlost, aby potrápil McLareny, a navíc se objevily staré známé problémy se strategií a komunikací. Podle některých byl toho součástí i samotný Lewis Hamilton.
Karuna Čandhoka například zaujalo, že jednou Hamilton od inženýra nechtěl žádné informace — například o slavném tlačítku K1 —, ale po závodě si postěžoval na to, že ho tým dostatečně neinformoval — tentokrát však ohledně počasí. Lewis Hamilton a Riccardo Adami se zkrátka musí synchronizovat a ujasnit si, jaké informace je třeba posouvat jezdci, a které ne, konstatoval Čandhok.
Trnem v oku pro Hamiltonovy kritiky však byly i jeho opakované odpovědi: „Nechte to na mně.“ Lewis Hamilton ve čtvrtek v Číně uvedl, že v médiích se z toho dělalo zbytečné haló a nerozumí, proč je kolem toho tolik negativity. „Přirozeně, všichni přeháněli. Doslova to byla jen rozhovor dvou stran.“
„Byl jsem velmi milý v tom, jak jsem to navrhl. Řekl jsem: Prosím, nechte to na mně. Neříkal jsem: Vyser si oko. Nenadával jsem. V těch chvílích jsem se už dost trápil s autem a potřeboval jsem se plně koncentrovat na pár věcí,“ pustil se do vysvětlování pilot Ferrari. „Poznáváme se. V minulosti byli pod ním dva mistři světa, a mezi námi nejsou žádné problémy.“
Měří formulová média dvojím metrem? Hamilton se domnívá, že Maxi Verstappenovi se mnohem dříve prominou jeho výbuchy a vulgarismy, které si nejednou musel vyslechnout Gianpiero Lambiase.
„Poslechněte si vysílačkovou komunikaci ostatních a jejich inženýrů, je mnohem horší,“ zdůraznil Hamilton. „Nikdy nenapíšete o těch rozhovorech, které za poslední roky vedl Max se svým inženýrem a jaké urážky si ten chudák musel vyslechnout, ale v mém případě napíšete i o té nejmenší debatě.“
„V konečném důsledku se jen poznáváme. Pak jsem mu řekl: ‚Bratku, tyto informace nepotřebuji, ale pokud mi je chceš posunout, na tomto úseku bych to přivítal. Na těchto místech se v autě cítím tak a tak, v tuto chvíli takové informace potřebuji a v této zas ne.‘ To je celé. Nemáme žádné problémy, vše vyřešíme s úsměvem a jdeme dál,“ prozradil, jak rychle se urovnal tento „problém“.
Na rozdíl od Hamiltona umí být Verstappen ve své vysílačce mnohem vulgárnější. Můžeme si vzpomenout například na loňský závod v Maďarsku, kde Holanďana napálila strategie a Lambiase se mu snažil dávat další pokyny.
„Je ohromující, jak jsme se nechali undercutnout a totálně mi doje*** závod!“ prohlásil ve 41. kole závodu Max Verstappen a o pár kol později svou reakci ještě vystupňoval: „Nezačínej s těmi ch*jovinami! To vy jste mi dali tuto *** strategii, OK? Já se snažím zachránit, co se ještě dá.“
Podle Hamiltona se s Adamim brzy dostanou na jednu vlnu. „Každý pilot vyžaduje jiné informace. Například George má rád spoustu informací, nebo alespoň zvykl, když jsem s ním závodil. Já nepotřebuji ani nechci mít tolik dat. Někdy to může být zatěžující a zahlcující.“