Hamilton byl podle Brundla nespravedlivý k inženýrovi: Dával mu jen relevantní informace

Lewis Hamilton má za sebou nevýraznou premiéru ve Ferrari. Jeho výkon na Velké ceně Austrálie nepřinesl nic, co bychom mohli vypíchnout. Sedminásobný šampion si zvyká na nové prostředí a zdálo se, že v Albert Parku ho nedostal do pohody ani jeho inženýr Riccardo Adami. Ten ale podle Martina Brundla odvedl dobrou práci.
Nejen Hamilton, ale také Charles Leclerc se dostal do několika přestřelek se svým mužem na boxové zdi. Byla to jen pomyslná třešnička na dortu velmi nevýrazného a celkově rozháraného výkonu Ferrari. Tento tým zaznamenal dva nejrychlejší pit stopy australského víkendu, ale to bylo asi jediné, co se chlapcům v červeném povedlo.
Ferrari nemělo formu v kvalifikačním ani závodním tempu, na suchu ani na vodě, nezvolilo správnou strategii, inženýři nekomunikovali se svými jezdci na požadované úrovni a výsledek je dokonalým svědectvím velmi nevýrazného výkonu celého týmu. Je zde však ještě jeden rozměr.
„Přes množství spokojených slov a důvodů, proč se musel učit nové ovládání na volantu, začátek kariéry Lewise Hamiltona byl zklamáním ve všech ohledech,“ napsal ve svém sloupečku bývalý pilot a dnes komentátor Martin Brundle.
„Startoval z osmého místa za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, ztratil v první zatáčce, snad celou věčnost pronásledoval Alexe Albona a pak ho v posledním kole předjel v deváté zatáčce Oscar Piastri, který měl fantastickou stíhací jízdu a přiřadil Lewisovi bod za desáté místo,“ zhodnotil Brundle první závod ve Ferrari v podání sedminásobného mistra světa.
Hamilton nebyl minulý víkend v nejlepší formě. Nové auto, nový motor, nový tým, nový inženýr, všechno je pro něj nové. Je to však důvod, aby podal takový výkon? Podmínky byly náročné a Lewis si často postěžoval na způsob, jakým s ním komunikoval jeho inženýr. Je to však výkonnostní aspekt, který by odůvodnil takový výsledek?
„Nechápu, proč byl Lewis tak nervózní na svého inženýra Riccarda Adamiho. Podle mě se mu jen snažil poskytnout relevantní a nápomocné informace,“ myslí si Brundle.
Austrálie byla pro Ferrari katastrofou. Po pozitivním pátku tým neudělal v sobotu potřebný výkonnostní posun. Sobota a neděle přinesly zklamání a monopost SF-25 byl v kvalifikačním i závodním tempu čtvrtý nejrychlejší za McLarenem, Red Bullem a Mercedesem. Stratégové se následně snažili kompenzovat ztrátu příliš riskantními rozhodnutími. „Ferrari se všechno rozsypalo, když se rozhodli riskovat na mokré trati a oba jezdci přišli o množství pozic na trati,“ dodal Brundle.