logo F1zpravy.czF1online.sk

Ferrari si po problémech s Hamiltonem uvědomuje: Potřebujeme lepší komunikaci

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 07:18

Ferrari v posledních letech vyřešilo několik svých slabin. Jak však ukázala Velká cena Austrálie, pořád má co zlepšovat. Šéf týmu Frédéric Vasseur si uvědomuje, že jezdci se svými inženýry budou muset popracovat na vzájemné komunikaci.

Nepřesnosti ve vysílačce či z pohledu fanouška úsměvné slovní výměny mezi jezdcem a boxovou zídkou se objevily i v neděli. Na Hamiltonově straně garáže to bylo zejména o tom, že inženýr Riccardo Adami mu neustále posouval informace, o které ho nežádal, ale když ho měl informovat o počasí, komunikace selhala.

14. kolo
Adami: Když budeš blízko, můžeš použít [tlačítko] K1.
Hamilton: Prosím, nech to na mně.
Adami: K1 máš k dispozici.
Hamilton: Ano, já vím, prosím, nech to na mně.

28. kolo
Adami: Před devátou zatáčkou vynech DRS. Navrhuji přeřadit nahoru a pak DRS.
Hamilton: Ano, já vím. Nech to na mně. Toto auto poznávám za pochodu, jen to DRS nech na mně. Není to problém.

31. kolo
Adami: Pokus se držet K1, jen v rámci tréninku. Vím, že je to náročné.
Hamilton: Nejsem dostatečně blízko. Nejsem dost blízko. Když budu blízko, tak to udělám.

47. kolo
Adami: Na tomto úseku je nejvíc vody. Jsi v čele závodu.
Hamilton: Ano, je to velmi kluzké v tomto dešti. Prší ještě hustěji.

49. kolo
Hamilton: Myslel jsem si, že jsi řekl, že nebude pršet. Nechali jsme si ujít velkou příležitost. Na které jsem pozici, opět na deváté?
Adami: Devátý.
Hamilton: ***!

Lewis Hamilton po závodě přiznal, že byl nakloněn rozhodnutí zůstat na trati déle a pokusit se přečkat tuto přeháňku. Jeho názor byl však postaven na nekompletních informacích. Inženýr mu zapomněl říci, že deště bude víc. Pozdní zastávka v boxech — již během neutrální fáze — ho stála spoustu pozic.

„Myslím si, že Riccardo odvedl vskutku dobrou práci,“ řekl na margo problémů s komunikací Lewis Hamilton. „Myslím, že se postupně více a více poznáváme. Potom si všechno prohlédneme, projdeme si všechny komentáře, co jsem já řekl, a zas naopak.“

„Obecně nejsem z těch, kteří by chtěli během závodu mnoho informací, pokud je nepotřebuji nebo o ně nepožádám. On však dnes podal svůj nejlepší výkon, směrem do budoucna budeme pokračovat,“ nepochybuje sedminásobný šampion.

S Hamiltonem souhlasí i šéf týmu Frédéric Vasseur, který poslouchal jeho komunikaci s inženýrem přímo z boxové zídky. „Potřebujeme najít lepší styl komunikace mezi autem a boxovou zídkou,“ přitakává. „Ale poučíme se z toho, toto není problém.“

Lewis Hamilton a Riccardo Adami mají za sebou jen první velkou cenu, takže se nemůžeme divit, že to občas zaskřípe. Než se dostanou na takovou úroveň „čtení myšlenek“ toho druhého jako s Peterem Bonningtonem, se kterým v Mercedesu strávil více než deset let, bude to chvíli trvat.

Neděle mohla dopadnout i hůře, byť ne mnohem. Hamilton přišel v závěru o deváté místo, když ho předjel Oscar Piastri. „Jsem vděčný za to, že jsem to zvládl a že si něco odnášíme, alespoň ten jeden bod. Dnes jsem nevyjel z trati ani jsem se neroztočil, ale určitě nám chyběla rychlost.“

„Věřím, že auto má více výkonu, než se nám tento víkend z něj podařilo vyždímat. V závodě jsme měli výkonu ještě méně, ale to je všechno o nastaveních. Tento víkend jsem se toho hodně naučil, můžeme si z něho hodně odnést. Před následujícím týdnem udělám nějaké změny a uvidíme, jak to půjde. Dnešek byl však takovým rychlokurzem jízdy s Ferrari v dešti,“ pousmál se.

Související zprávy

Diskuze