Mercedes požádal o přezkoumání rozhodnutí, komisaři nakonec Antonellimu zrušili trest

Andrea Kimi Antonelli ve svém debutovém závodě ve Formuli 1 nakonec získá čtvrtou příčku. Mercedes uspěl se svou žádostí o přezkoumání rozhodnutí a komisaři rozhodli, že pětisekundová penalizace pro mladého Itala nebyla spravedlivá.
O pětisekundovém trestu pro Kimiho Antonelliho za nebezpečné vypuštění jsme se dozvěděli v posledním kole závodu, když už byl před Alexem Albonem. Neměl však vypracován dostatečný náskok na to, aby před ním zůstal i po jeho připočtení, a tak ze čtvrtého místa spadl na páté.
Když se o špatných zprávách dozvěděl ve vysílačce, i si zanadával. Závodní inženýr ho uklidňoval, že odjel velmi dobrou velkou cenu — vždyť napodobil premiéru Kimiho Räikkönena z roku 2001, kdy se Icemanovi podařilo ze startovního třináctého místa dostat až na konečné šesté.
Jak se Mercedesu podařilo uspět
FIA nejprve Mercedesu vyčítala, že Antonelliho vypustil přímo do cesty Nica Hülkenberga, který byl nucen zabrzdit, aby zabránil nehodě. Stříbrné šípy však s tímto verdiktem nesouhlasily a byly přesvědčeny, že to umí i dokázat.
Aby uspěli s žádostí o přezkum rozhodnutí, museli však přinést „nové, relevantní a významné důkazy, které nebyly k dispozici v době vynášení verdiktu“. Mercedesu se takový důkaz podařilo najít. Byly jím palubní záběry z monopostu Kimiho Antonelliho, které skutečně nebyly k dispozici během závodu.
FOM totiž dokáže během závodu z jednoho monopostu vysílat jen jeden signál. Záběry z ostatních kamer se nahrávají na pevný disk uložený přímo v autě a získat k nim přístup lze až po skončení závodu. V době zastávky Kimiho Antonelliho FOM vysílala kameru z jeho přilby.
Komisaři nakonec uznali, že nešlo o nebezpečné vypuštění z boxů; Antonelli nepřešel do tzv. rychlého pruhu, a tak Hülkenberga neohrozil. Navíc se podíval do svého zpětného zrcátka, aby zkontroloval, že si udrží dostatečný odstup od monopostu Sauberu. Palubní záběry také ukázaly, že mechaniků McLarenu obešel s dostatečnou mezerou.
Antonelli si místo deseti bodů připočte až dvanáct bodů. Dva body získá i Mercedes, což znamená, že v čele průběžného pořadí konstruktérského šampionátu jsou McLaren a Mercedes s identickým počtem 27 bodů. Papírově stále vede McLaren díky první příčce. Williamsu zůstává čtvrté místo v týmovém hodnocení.

Závod - GP Austrálie 2025






Jezdec | Tým | Čas | Kola | Grid | Nej. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:42:06,304 | 57 | 1. | 1:22,167 | 25 | |
2. | Red Bull | +0,895 | 57 | 3. | 1:23,081 | 18 | |
3. | Mercedes | +8,481 | 57 | 4. | 1:25,065 | 15 | |
4. | Mercedes | +10,135 | 57 | 16. | 1:24,901 | 12 | |
5. | Williams | +12,773 | 57 | 6. | 1:24,597 | 10 | |
6. | Aston Martin | +17,413 | 57 | 13. | 1:25,538 | 8 | |
7. | Stake | +18,423 | 57 | 17. | 1:25,243 | 6 | |
8. | Ferrari | +19,826 | 57 | 7. | 1:25,271 | 4 | |
9. | McLaren | +20,448 | 57 | 2. | 1:23,242 | 2 | |
10. | Ferrari | +22,473 | 57 | 8. | 1:24,218 | 1 | |
11. | Alpine | +26,502 | 57 | 9. | 1:25,020 | ||
12. | Racing Bulls | +29,884 | 57 | 5. | 1:24,194 | ||
13. | Haas | +33,161 | 57 | 18. | 1:26,764 | ||
14. | Haas | +40,351 | 57 | P. | 1:27,603 | ||
- | Red Bull | nedojel | 46 | P. | 1:22,970 | ||
- | Stake | nedojel | 45 | 15. | 1:24,192 | ||
- | Aston Martin | nedojel | 32 | 12. | 1:28,819 | ||
- | Williams | nedojel | 0 | 10. | - | ||
- | Alpine | nedojel | 0 | 14. | - | ||
20. | Racing Bulls | 0 | 11. | - |