logo F1zpravy.czF1online.sk

Bearman si sype popel na hlavu: Chtěl jsem příliš mnoho a brzy

Oliver Bearman
© FOM/Screenshot
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 10:05

Na první nehodu v této sezóně jsme nečekali moc dlouho. Už po 40 minutách úvodního tréninku na VC Austrálie se o ni postaral nováček Oliver Bearman. Pilota Haasu to mrzí, protože kvůli nehodě přišel o celý zbytek pátečního programu a mechanikům zbytečně vyrobil práci.

Bearmanovi se stala osudnou sekce kolem deváté a desáté zatáčky. Monopost nesnesl příliš optimistický přejezd přes vnitřní obrubník, vynesl jej až na štěrk a odtud si to nasměroval přímo do bariéry, aniž by s tím pilot ještě něco mohl udělat. Následovala dlouhá červená vlajka.

„Měl jsem dobrý pocit. Myslím si, že jsem toho chtěl příliš mnoho a příliš brzy. To je takový můj přístup, který však není správný pro Formuli 1,“ vysvětlil Oliver Bearman, kterému takový styl práce vyhovoval ve Formuli 2.

V juniorských šampionátech je totiž důležitější okamžitě jet s plynem na podlahu. „Ve Formuli 2 jedete po prvním tréninku hned na kvalifikaci. V F1 máte další dva tréninky, takže nemusíte být okamžitě na limitu. Možná jsem to trochu přestřelil, ale jde to jasně na můj vrub.“

„V apexu zatáčky jsem měl zřejmě příliš zatočený volant, což mě poslalo mimo trať. Je to tam dost hrbolaté a ztratil jsem kontrolu. Ve štěrku je to velmi nerovné. Tady je asfalt, tráva, hrboly. Jakmile se tam dostanete, bohužel už nad autem nemáte kontrolu,“ povzdechl si devatenáctiletý Brit.

Mechanici z obou stran garáže se snažili dát dohromady Bearmanovo auto. Tým musel vyměnit pohonnou jednotku, převodovku a nespočet dalších komponent. Nakonec mu však chybělo pár minut; Bearman byl na konci druhého tréninku nastoupen v kombinéze a připraven vyrazit, když mechanici dotahovali poslední detaily. V sobotu tak bude muset začít znovu.

Jeho psychická pohoda dostala ránu, ale fyzicky je v pořádku. „Ano, byl to drobný náraz, ale dost k ničemu pro auto. Omlouvám se týmu. Bylo by fajn odjet alespoň instalační kolo a vše zkontrolovat, ujistit se, že v sobotu bude všechno OK.“

„Kluci odvedli úžasnou práci, obě strany garáže mi pomáhaly, abychom se pokusili ještě dostat na trať. Já se jim můžu jen omluvit. V neděli jim dlužím pár piv,“ dodává šampion italské F4 z roku 2021. „Mají za sebou několik rušných týdnů a nyní museli poskládat druhé auto. Není dobré tak brzy způsobit takové škody, opět jim vyrobit práci a prodloužit jim večer. Mohu se jen omluvit týmu.“

Související zprávy

Diskuze