logo F1zpravy.czF1online.sk

Vysílačku musím nechat vypnutou, dušuje se Hadjar

Isack Hadjar
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 3. 2025

Isack Hadjar patří k velké skupině letošních nováčků. Po letech zažívá Formule 1 další výměnu generací. Jezdci jako Kevin Magnussen, Valtteri Bottas nebo Sergio Pérez jsou pryč a na jejich místa nastupuje nová vlna mladíků. Patří k nim i naděje francouzského motorsportu Isack Hadjar, kterého už tamní deník Le Parisien překřtil na „Petit Prost“.

Na začátku přezdívky „Petit Prost“, nebo po našem spíše „Baby Prost“ či jednoduše „Malý Prost“ ve skutečnosti stál Helmut Marko, který zpíval ódy chvály na francouzského mladíka ještě v době jeho působení ve Formuli 3 a přirovnal ho k velké legendě tohoto sportu.

Isack je jedním z důkazů toho, že Helmut má v akademii své oblíbence a ti mají pak snazší cestu na nejvyšší úroveň. Ne že by si to Hadjar nezasloužil, ale mnozí se v roce 2023 pozastavili nad tím, jak je možné, že Marko a spol. vyházeli z juniorského týmu Enza Fittipaldiho, Dennise Haugera, Zanea Maloneyho a Jaka Crawforda, ale nechali si pilota Hondy Ajumu Iwasu – tehdy nejlepšího juniora Red Bullu ve F2 – a nejhoršího z jezdců Red Bullu ve F2 Isacka Hadjara.

Historie však zapracovala a Hadjar měl loni ve F2 fantastickou sezónu. Do posledního závodu bojoval o titul s brazilským talentem Gabrielem Bortoletem. Neuspěl, ale to Red Bullu nevadilo a vybral si ho do své sesterské stáje jako náhradu za Liama Lawsona, kterého povýšili do hlavního týmu.

„Před posledními dvěma závody sezóny – po dlouhé přestávce po závodech v Baku – v Kataru a Abú Dhabí byla řeč těla lidí v týmu stále pozitivnější. Interní dynamika a všechno kolem naznačovaly, že to místo bude moje. Po Abú Dhabí nakonec přišlo i oficiální potvrzení,“ vzpomíná Hadjar v rozhovoru pro PlanetF1.com.

„Týden po závodě jsem byl v Milton Keynes na simulátoru, když mi Helmut Marko zavolal, že mám jít podepsat kontrakt. Neřekl nic ve smyslu ‚vítej v F1‘, prostě mi vzkázal, že mám skočit na letadlo a jet do Itálie,“ řekl francouzský mladík.

Toho novinář Thomas Maher popsal jako poměrně nervózního 20letého mladíka, který není zvyklý na práci s novináři. Během rozhovoru mu prý jedna noha neustále poskakovala, oči běhaly po objektech všude kolem a neudržovaly stálý kontakt se žurnalistou.

Isack se ještě zcela nezorientoval ve velkém světě F1, o čemž svědčí i skutečnost, že manažera mu stále dělá jeho máma. Ze slov jejího syna však vyplývá, že ji v dohledné době neplánuje vyměnit. „Upřímně, ona věděla o mém posunu do F1 dříve než já. Je to moje manažerka, ale přesto jsem jí zavolal jako první, když jsem se to dozvěděl. Je to nejlepší manažerka na světě,“ prohlásil s úsměvem Hadjar.

Inu, zajímalo by nás, co si myslí o vulgárních výlevech svého syna ve vysílačkách. Isack se stal známým právě pro své nervózní reakce, což není vizitka, kterou byste si přáli před příchodem do Formule 1. Isack však slibuje, že po přechodu do nejvyšší motoristické třídy si na to dá pozor.

„Teď, když jsem v F1, dostávám plat jako zaměstnanec týmu. V F2 je to trochu opačně a jste tam, abyste se probojovali do Formule 1. Nikdy jsem nepracoval na mé vysílačkové komunikaci nebo něčem podobném,“ vysvětlil Hadjar.

„Zdá se, že v dnešní Formuli 1 je to důležité, zejména v případě nadávání. Vysílačku musím nechat vypnutou. Pokud mám být upřímný, v F2 jsem nad tím nikdy nepřemýšlel. Jednoduše jsem svému inženýrovi řekl, co si myslím, to je všechno. Mám pocit, že v F1 mě bude více slyšet a nemůžu moc mluvit,“ uvědomuje si Hadjar.

Související zprávy

Diskuze