Ocona „šokoval“ přechod na pohonnou jednotku Ferrari, zvykat si musel i Sainz

Startovní rošt sezóny 2025 je poskládaný diametrálně odlišně než loni. Jezdecký trh byl v uplynulém roce pořádně divoký a mnoho jezdců si musí zvykat na nové prostředí. Patří k nim i Esteban Ocon a Carlos Sainz, kteří se ocitli ve velmi odlišných týmech.
Zmiňovaní jezdci si musí zvykat i na nové pohonné jednotky. Ocon nikdy předtím nejezdil s motorem Ferrari a Sainz nikdy nevyzkoušel Mercedes. I když se to na první pohled nezdá, změna motoru je dost zásadní a nutí jezdce hodně studovat, ačkoli to při vnějším pohledu nevidíme.
Pilot Haasu má za sebou dlouhá léta s pohonnou jednotkou Renault, která je považována za nejméně výkonnou a nejhorší na roštu. Nepřímo to potvrzují i slova francouzského závodníka.
„Samozřejmě, že jsou mezi nimi rozdíly,“ řekl Ocon. „Nebudu mluvit o konkrétních odlišnostech, ale pohonná jednotka Ferrari má řadu pozitiv, ačkoli zpočátku je používání systémů velmi odlišné.“
„Podařilo se nám to však zjednodušit a momentálně mi to připadá mnohem běžnější na používání, než jsem si zpočátku představoval. V Abú Dhabí jsem na posezónních testech zažil trochu šok, ale na trati a z hlediska výkonnosti pracuje pohonná jednotka fantasticky, také velmi dobře zapadá do předností monopostu. V tomto směru je tedy všechno v pořádku,“ ujistil Ocon.
Pro Sainza představoval motor největší změnu
Velmi podobně na tom byl Carlos Sainz. Španělský závodník se může pochlubit pestrou paletou zkušeností z nejrůznějších působišť. I když motory Mercedes byly a jsou nejrozšířenější na startovním roštu, rodák z Madridu s nimi nikdy nejezdil. V Toro Rosso používal většinou Renault, v roce 2016 i Ferrari, a s tím jezdil také v Renaultu a McLarenu, aby pak opět přesedlal na Ferrari.
Ve Williamsu zažívá první kontakt s pohonnou jednotkou Mercedes, která mu prý po přestupu připravila velké výzvy. „Je to rozhodně věc, kterou při změně týmu cítíte nejvíc. Zvuky, vibrace a vše ostatní představují kompletní změnu,“ prohlásil Sainz.
„Motor je asi největší změna, rovněž způsob fungování tlačítek. V dnešní Formuli 1 se mnoho věcí řeší prostřednictvím volantu, na kterém se nastavuje management energie, baterie, postupy, bezpečnostní procedury pohonné jednotky atd., to jsou všechno největší změny, kterým se musím přizpůsobit ve Williamsu,“ dodal Sainz.