Hamilton ve Ferrari není marketingové cvičení, shodují se Elkann a Montezemolo

Ferrari prožívá z ekonomického hlediska nejlepší období ve své historii. Italská automobilka promění v čiré zlato vše, na co sáhne. V Maranellu si toto období užívají, dokud se dá. K naprosté spokojenosti však přece jen něco chybí – další titul mistra světa. Pomoci změnit to má také Lewis Hamilton.
Jeho příchod do Ferrari provázelo obrovské nadšení. V den oznámení jeho přestupu přímo explodoval trh s cennými papíry a cena akcií automobilky stoupla o šest procent – zhruba šest miliard dolarů. Byl to docela symbolický příklad toho, co znamenají značky Lewis Hamilton a Ferrari.
Praktický příklad přinesly první dny sedminásobného mistra světa ve Ferrari. Tifosi ho přivítali s obrovským nadšením, rozdávali se „svaté obrázky“ s podobiznou obou pilotů, Maranello a Fiorano zaplavily davy a každý chtěl alespoň zahlédnout nového hrdinu Scuderie.
Prezident Ferrari John Elkann však kategoricky odmítl, že by příchod Hamiltona byl o marketingu, hodnotách akcií či sponzorství. Důvodem podpisu smlouvy jsou výhradně vítězství a tituly. „Myslím si, že je vůči Lewisovi velmi nefér, když někdo říká, že je to marketingový tah,“ řekl Elkann pro magazín Time.
„Pravdou je, že Lewis to nepotřebuje. Ferrari to nepotřebuje. To, co potřebujeme, je vyhrávat tituly a předvádět skvělé věci na trati. Pokud se nám to podaří, úspěchy mimo okruhy do jisté míry přijdou samy od sebe. Naše možnosti nejsou limitovány,“ zdůraznil Elkann.
Přidal se k němu i jeho předchůdce, bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo. I jemu se příchod Hamiltona do Maranella zamlouvá. Připomínáme, že jde o muže, který do Ferrari přivedl Michaela Schumachera a jednal s Ayrtonem Sennou. Je tedy dokonalým příkladem toho, že Ferrari přitahuje velká jména, ale ne z marketingových důvodů.
„V posledních letech nebyli problémem Ferrari jezdci,“ řekl Montezemolo pro Radio GR Parlamento. „Carlos Sainz a Charles Leclerc jsou skvělí a Lewis Hamilton je fenomén stejně jako Max Verstappen.“
„Lewisův příchod do Ferrari je víc než jen marketingový plán. Chce ukončit kariéru vítězstvími v červeném. Samozřejmě, když si vyberete Hamiltona, na jedné straně s tím souvisí riziko, protože přichází šampion, který toho už vyhrál strašně moc a chce v tom pokračovat ve Ferrari. Na druhé straně tu však máte Leclerca, který navzdory množství dobrých závodů nezískal titul,“ konstatoval Montezemolo.