logo F1zpravy.czF1online.sk

Cílem budou body, ale cokoli většího není reálné, říká Sainz

Carlos Sainz
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 3. 2025

Carlos Sainz strávil měsíce minulé sezóny čekáním na příležitost od top týmu. Nedočkal se. Mercedes ani Red Bull mu neotevřely dveře a španělský závodník si musel vybrat mezi stájemi středu pole. Vybral si Williams a když s novým monopostem FW47 zajel nejlepší čas předsezónních testů, musel odpovědět na zvědavé otázky, kterým by jinak unikl.

Vysvětlení zřejmě bude jednoduché. Stáj z Grove se nenachází v pozici, kdy potřebuje něco skrývat. Tým může profitovat ze skutečnosti, že novému pilotovi Carlosi Sainzovi poskytne plnohodnotnou zkušenost s prázdnou nádrží v kvalifikačním režimu. I když to vyvolalo zvědavé otázky, pro španělského závodníka určitě šlo o cennou zkušenost.

Díky tomuto výkonu vystřelil Williams v predikcích nejednoho odborníka na čelo středu pole. Nikdo si ale nemyslí, že by se Carlos Sainz a Alex Albon mohli zapojit do boje se čtyřmi nejlepšími týmy.

„Jsem si jistý, že mě v této sezóně neuvidíte na pódiu ani v nejlepší pětce, takže nebuďte příliš motivovaní, ale určitě se ujistím, že nepřijdu sem do Williamsu, abych si krátil čas a promarnil roky kariéry ve středu pole,“ řekl Sainz pro deník Marca, na který odkazuje Motorsport.com.

„Přišel jsem do Williamsu, abych tým posunul dopředu. Věřím, že to dokážu a čtvrtek alespoň ukázal lidem, že jsem tady, abych se do toho pustil na maximum,“ dodal Sainz.

Ten svému novému týmu přinesl velké a důležité zkušenosti. Přestože Williams deklaroval, že se chce soustředit na rok 2026 a nový cyklus pravidel, vývoj monopostu FW47 zjevně nezanedbal a ve středu pole se můžeme připravit na další vyrovnaný rok. „Myslím si, že když se podíváte na loňský boj ve středu pole, tak jsme nebyli tak daleko,“ míní Sainz.

„Haas a Williams byli několikrát dost blízko u sebe a některé Q1 byly neskutečné. Všichni jsme byli půl vteřiny nebo sedm desetin za nejlepšími. Můj příspěvek však spočívá spíše v závodním tempu, protože pneumatiky více degradují, rozestupy se dost otevírají a sahají ke vteřině na kolo. Myslím si, že v tomto směru dokážu více přispět týmu a zlepšit závodní tempo,“ řekl Sainz.

I když se očekává, že týmy ze středu pole by se letos měly ještě více přiblížit, stále si nemyslíme, že kdokoli dokáže ohrozit nejlepší čtyřku. Pro zbývajících šest stájí tak zůstává boj o tři body za deváté a desáté místo.

„Body,“ odpověděl Sainz na otázku, jaké budou cíle před prvním závodem sezóny v Melbourne. „Myslím si, že body musí být náš cíl. Už při představení monopostu jsem řekl, že žádat víc bude příliš.“

Související zprávy

Diskuze