Sainzovi třídenní testy nestačí: Rád bych toho vyzkoušel mnohem víc

Po skončení druhého dne testů se na prvním místě výsledkové listiny objevilo nečekané jméno. Carlos Sainz odjel ve čtvrtek odpolední i dopolední program a se svým týmem ukázal záblesky skvělé formy. Samozřejmě to určitě neznamená, že ze stáje z Grove je nyní nový favorit sezóny.
Jelikož byl španělský závodník v kokpitu celých osm hodin, nepřekvapí, že měl na kontě nejvíc kol ze všech. Odjel jich přesně 126, což je více než dvě velké ceny v Bahrajnu. Ještě pozoruhodnější však bylo, že s časem 1:29:348 byl nejrychlejší ze všech.
„Mám za sebou velmi dlouhý den tady v Bahrajnu, odjel jsem hodně kol a panovaly proměnlivé podmínky, což je trochu zvláštní,“ řekl po čtvrtku Sainz. „Pršelo, pak přestalo; foukalo, pak se vítr uklidnil. Byl to dlouhý den, ale odjeli jsme spoustu kol, trochu jsme improvizovali s naším plánem, ale absolvovali jsme celý náš program.“
„Ve srovnání se středou jsme dosáhli pokroku, zlepšili jsme vyvážení a celkový pocit v kokpitu,“ dodal spokojeně španělský závodník, pro kterého byl čtvrtek poslední den testů. Celý páteční program absolvuje jeho týmový kolega Alex Albon.
Navzdory dlouhému dni a náročnému programu se však Sainzovi testy malily. Je známo, že Carlos má rád toto období roku, rád jezdí, rád experimentuje a rád zkouší nové věci. Dnešní Formule 1 mu však není nakloněná a každý tým si musí vystačit se třemi dny předsezónních testů.
„Tohle byl můj poslední den a další na řadě je Austrálie. Mám pocit, že testy nebyly dostatečné. Byl bych rád, kdybych toho mohl vyzkoušet mnohem víc, ale taková je dnešní Formule 1. V každém případě mám pocit, že po jeden a půl dni testů nemůžu být lépe připraven. V Austrálii na to budeme maximálně tlačit,“ slibuje Sainz.
Ve Williamsu ale mají důvody ke spokojenosti. I když stáj z Grove nikdo nefavorizuje ani v boji uprostřed pole, monopost FW47 ukazuje progres a spolehlivost, což je v této části roku nejdůležitější.
„Navzdory na Bahrajn neobvyklému dešti jsme dokázali dokončit bez problémů většinu z našeho zamýšleného programu. Monopost je opět spolehlivý, což je svědectvím jeho designu a práce těch, kteří jej postavili včetně týmu mechaniků zde na trati. Ti pracovali dlouhé noci, aby připravili auto a testovací položky,“ řekl hlavní inženýr Williamsu Dave Robson.
„Carlos jezdil celý den a dokázal stavět na svých zkušenostech ze středy, aby lépe prozkoumal, co dokáže FW47. Raději než dokončení simulace celého závodu jsme zvolili další stint s plnou nádrží, což nám dalo příležitost k experimentování s nastavením a manažováním pneumatik,“ dodal Robson.
- Štítky
- Carlos Sainz
- Williams