logo F1zpravy.czF1online.sk

Marko má už po prvním dni jasno: Naše loňské problémy jsou vyřešeny!

Liam Lawson
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 2. 2025

Red Bull vstoupil do předsezónních testů na vlně obrovského optimismu. Na časy se v tuto chvíli nikdo nedívá, mnohem důležitější je celkový dojem, práce s pneumatikami a reakce monopostu na změnu nastavení. I když máme za sebou jen první den předsezónních testů, Helmut Marko se nebál velkých prohlášení.

Zatímco všichni ostatní zvolili po prvním dni opatrná slova a krotili jakákoli očekávání, Helmut Marko vyběhl s bubnem na zajíce. I když Red Bull minimálně na papíře ve středu podlehl McLarenu a Mercedesu, Rakušana to nepřimělo k opatrným prohlášením. Naopak, vyslovil absolutní spokojenost.

„McLaren byl velmi konzistentní a rychlý stejně jako Mercedes. Nižší teploty možná vysvětlují, proč byl Mercedes tak rychlý. Naopak, od Ferrari a Lewise Hamiltona jsem očekával víc. Před námi jsou však stále dva dny testů, takže uvidíme,“ prohlásil Marko, kterého cituje Motorsport-Total.com.

Poradce Red Bullu příliš neznepokojila ani ztráta na McLaren. Lando Norris byl první den testů nejrychlejší a potvrdil roli favorita, ale tato skutečnost v garáži stáje z Milton Keynes nevyvolala velké znepokojení. „Max při svém nejrychlejším pokusu trochu probrzdil, takže mohl být o něco rychlejší,“ řekl Marko.

„Celkově jsme však velmi spokojeni s naším závodním tempem. Opotřebování pneumatik bylo také na velmi dobré úrovni. Auto nabízí širší pracovní okno a je předvídatelnější, zejména pro jezdce, což je dobré,“ dodal spokojeně Rakušan.

Právě to byly problémy, které Red Bull potřeboval řešit po skončení minulé sezóny. Loňský monopost RB20 měl velmi úzké pracovní okno a trápil se s vyvážením. Inženýři se v zimě zaměřili na nápravu slabin svého stroje. Nová RB21 možná vypadá podobně jako její předchůdce, ale zatím se prý chová diametrálně odlišně.

„V závodních simulacích jsme byli velmi konkurenceschopní – téměř nejrychlejší ze všech. Monopost je předvídatelnější a na změny reaguje podle očekávání. Naše loňské problémy jsou, podle mého názoru, z velké části vyřešeny – možná dokonce zcela vyřešeny,“ prohlásil jednoznačně Marko.

K dokonalé spokojenosti přispěl svým výkonem druhý pilot Liam Lawson. Ten ve středu jezdil napohled odvážně. I když dostal hodiny, za svůj výkon sklidil pochvalu od jednaosmdesátiletého Rakušana. „Byl o něco více nadšený,“ porovnal Marko Lawsona s jeho předchůdcem Sergiem Pérezem.

„Odvedl dobrou práci, i když se nedokázal výrazně zlepšit po přezutí z tvrdých na středně tvrdé pneumatiky. Provedli jsme změnu v nastavení, která nefungovala, i když nám připadala logická. Zatímco všichni ostatní získali tři až pět desetin, on zrychlil jen o jednu desetinu,“ vysvětlil Marko.

Související zprávy

Diskuze