logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton porovnává Ferrari a Mercedes: Toto je úplně jiné auto

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 14:22

Letošní Ferrari SF-25 má za sebou první kilometry. Lewis Hamilton a Charles Leclerc ho otestovali na okruhu ve Fioranu, nasbírali dojmy a inženýrům mohou ještě před příchodem na předsezónní testy v Bahrajnu poskytnout první zpětnou vazbu. Porovnání s loňským rokem však bude muset připravit Leclerc; Lewis Hamilton přiznal, že monopost Ferrari je z úplně jiného těsta než auta, na která byl zvyklý v Mercedesu.

Hamilton dosud působil jen ve dvou týmech. Po letech v McLarenu se přesunul do Mercedesu, kde osedlal dvanáct aut a vyhrál s nimi šest mistrovských titulů. Styl práce v Brackley a Brixworthu tak znal do nejmenších detailů. O to náročnější ovšem bude zvyknout si na Ferrari.

„Ještě stále se aklimatizuji na nové auto Ferrari,“ řekl Lewis Hamilton pro BBC. „Výrazně se liší od toho, co jsem zažil poslední roky s touto generací aut, ale také z hlediska ovládání a všeho ostatního. Za posledních deset let jsem si zvykl na jistý styl práce a stále se snažím na tyto věci se adaptovat.“

Někteří jezdci jsou na přestupy zvyklí. Carlos Sainz si vyzkoušel už téměř polovinu týmů ve startovním poli, proto jeho adaptace proběhne o něco hladší. Hamilton však zažil jen jeden přestup, i tehdy z britského do de facto britského týmu; v továrnách Mercedesu je toho velmi málo, k čemuž by se dal připsat přívlastek německý.

V Itálii je však zcela jiná mentalita, zcela jiný styl a samozřejmě i zcela jiný monopost. „Je diametrálně odlišný. Víte, pomyslel jsem si, že to bude jen další monopost Formule 1. Když jsem přestupoval z McLarenu do Mercedesu, tak jsem viděl podobnosti. Auto bylo stále poháněno Mercedesem, takže zvuk či vibrace byly stejné.“

Také ovládání pohonné jednotky, různé motorové režimy či jízdní vlastnosti se shodovaly. „Bylo to podobné. I když tehdy byly charakteristiky auta poněkud jiné, toto je krok zcela jiným směrem s celým autem. Je to vzrušující zkušenost.“

„Baví mě, když se tomu snažím přijít na kořen. Týká se to zejména nastavení a terminologie, kterou používají, různých jiných způsobů, jak nastavují auto. Určitě si na to je třeba zvyknout,“ přikývl sedminásobný šampion.

S tím mu však budou pomáhat inženýři. Pro Hamiltona bude alfou a omegou zvyknout si na chování monopostu a přizpůsobit se mu. „Určitě budu muset přizpůsobit svůj jezdecký styl. Je velmi ojedinělé, abyste naskočili do auta a všechno vám sedlo.“

„Například volant je zcela jiný. Všechny přepínače a knoflíky jsou zcela jiné, i software se liší,“ vypočítává 40letý Brit. „Přizpůsobuji se autu, které je vyrobeno jinak než to, na co jsem byl zvyklý v minulosti. Abyste dosáhli téže věci, máte z toho docela jiný pocit.“

Charles Leclerc v uplynulých dnech prozradil, že zatím vše nasvědčuje tomu, že s Lewisem Hamiltonem mají poměrně podobné jezdecké styly. To je pozitivní, protože Hamiltonovi bude stačit ladit svoji jízdu, nemusí ji překopat od základů.

„Necítím to tak, že bych musel příliš změnit svůj jezdecký styl. Ve skutečnosti se v autě cítím docela komfortně a jdu na to krok po kroku. Uvidíme, jak to půjde, když se dostaneme na skutečné závodní okruhy, kolik toho se bude shodovat a jaké změny možná budu muset provést,“ hledí dopředu na předsezónní testy v Bahrajnu a první velké ceny v Austrálii, Číně či Japonsku.

„Klíčové je mít otevřenou mysl a musím být dynamický. Myslím si, že s mými zkušenostmi bych měl být toho schopen,“ uzavřel.

Související zprávy

Diskuze