V letošním roce se vyhneme pastím, do kterých jsme spadli v minulosti, slibuje Russell

Ze čtyř top týmů je Mercedes nejmenším favoritem. Brzkým přesunutím vývoje na rok 2026 mohou v Brackley maximalizovat své šance na budoucí úspěch. Na druhé straně tento tým i loni dokazoval, že mu možná nechybí mnoho a dokáže pravidelně vyhrávat. I George Russell slibuje, že letos to bude o jiném.
Inženýři této stáje se se současnou generací monopostů pořádně vytrápili. Ani po třech letech to nevypadalo, že by byli mnohem blíže k chápání toho, co potřebují udělat pro pravidelný boj o nejvyšší stupínek. Loni se Mercedes několikrát přiblížil k vítězství, někdy mu triumf spadl do náruče a párkrát působil monopost W15 v podstatě neporazitelně. Hlavně v Las Vegas tým dokázal, že není na míle vzdálen od boje na špici.
Má však smysl, aby Mercedes v posledním roce aktuálního cyklu pravidel hledal klíč od zlaté brány? Toto Wolff je velký stratég a možná by neudělal nejhorší, kdyby vše nasměroval k roku 2026. Jeho pilot George Russell však na tiskové konferenci před F1 75 sliboval, že rok 2025 bude v podání Mercedesu jiný než předchozí.
„Jsem mnohem více přesvědčen, že se vyhneme pastím, do kterých jsme spadli v předchozích letech,“ prohlásil odvážně britský závodník. „Posledních pár sezón jsme se tak velmi soustředili na řešení problému, že jsme se nedívali na budoucí komplikace, které tím můžeme způsobit. Bylo to, jako byste vyřešili jednu věc a tím vyvolali nový problém.“
Podobná vyjádření posloucháme od zástupců Mercedesu už tři roky, takže proč by to mělo být v novém roce jinak? „V tomto případě jsme se dívali dopředu mnohem víc než v minulosti. V motorsportu je normální, že když změníte aerodynamiku a posílíte přední část, oslabíte tím zadek. Pokud to přeženete, způsobíte tím stejný problém na opačné straně,“ vysvětlil Russell.
„Myslím si, že jsme pochopili, jaké zásadní změny potřebujeme udělat. Pokud uděláme X, vyvolá to problémy na tomto závodě? Pokud ano, jak se jim vyhneme?“ vysvětlil George způsob smýšlení inženýrů Mercedesu během zimní přestávky.
Russell zašel ještě dál a pohyboval se na hranici velkých prohlášení. Těch jsme v novém roce moc neslyšeli. Například Lando Norris řekl, že jeho tým se v případě neúspěchu nebude moci vymlouvat, Charles Leclerc zase otevřeně deklaroval ambici na titul. Velké věci slibuje také pilot Mercedesu.
„V letošním roce uvidíte podstatnou změnu,“ prohlásil. „Pokud mám být upřímný, každý rok jsme řekli, že jsme odhalili charakter problému a vyřešili ho, ale tehdy to vyvolalo nový problém.“
„V tomto případě jsme však byli mnohem disciplinovanější při provádění změn, udělali jsme důkladnější testy na simulátoru než dříve, abychom se ujistili, že nespadneme do stejné pasti. Zatím se nám podařilo udělat nemalý pokrok. Samozřejmě, netušíme, jak jsou na tom ostatní a čeká nás zajímavá sezóna, při které týmy musí rozdělit své zdroje mezi roky 2025 a 2026,“ dodal Russell.
- Štítky
- George Russell
- Mercedes