Todt neví, jestli má Ferrari nyní lepší jezdeckou dvojici: Počkejme si, jaké postaví auto
Ferrari podle mnohých vstupuje do sezóny 2025 s nejlepší jezdeckou dvojicí. Red Bull už tradičně tlačí bota v sedačce druhého pilota a když Lewis Hamilton přestoupil do Ferrari, aby zde doplnil Charlese Leclerce, výrazně tím oslabil Mercedes. Bývalý šéf Scuderie Jean Todt však podle vlastních slov neumí posoudit, zda to bude lepší volba než Carlos Sainz.
Bývalý prezident FIA tím vyjádřil velkou poklonu Carlosi Sainzovi, jemuž zůstal Černý Petr a musel se poroučet z Ferrari. Na jeho místo nastoupí Lewis Hamilton, který může být rozhodujícím jazýčkem na vahách v nadcházející sezóně. Sedminásobný mistr světa se už s velkou pompou a zájmem veřejnosti pustil do práce. Todt však připomíná, že Ferrari nemělo slabinu v kokpitech monopostů.
„Co chybí Ferrari k vítězství? Málo. Velmi málo. I v minulosti byli několikrát velmi blízko,“ prohlásil bývalý boss Scuderie v rozhovoru pro italské noviny La Repubblica. „Jezdecká dvojice s Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem byla určitě dobrá. Ferrari rozhodně neztrácelo kvůli jezdcům.“
Todt proto vyjádřil pochybnosti, zda příchod Hamiltona přinese výrazné zlepšení. Koneckonců, od pilota ani výrazné zlepšení neočekáváte, ale chcete, aby přinesl posledních pár procent v rozhodujících chvílích. „Samozřejmě i jezdecká dvojice s Hamiltonem bude špičková. Bude lepší než ta předchozí? To netuším. Počkáme si a uvidíme, jaké postaví auto.“
Nezapomínejme, že špičkový a vyrovnaný tandem někdy může napáchat více škody než užitku. V McLarenu se loni na vlastní kůži přesvědčili, že vás dokáže připravit o cenné body a vyvolat nepříjemné otázky. Z tohoto důvodu se hodně mluvilo i o Leclercovi a jeho postoji k situaci ve Ferrari. Čeká ho další náročný souboj o vlastní přežití v týmu? Dva předchozí – se Sebastianem Vettelem a Carlosem Sainzem – dokázal zvládnout. Jak to bude v tomto případě?
„Nemyslím si, že ho ovlivní příchod Lewise Hamiltona,“ prohlásil Todt. „Pro Charlese to může být příležitost, aby si ještě zvýšil motivaci. Něco podobného jsme viděli v případě George Russella v Mercedesu.“