Villeneuve schvaluje Hamiltonův přestup a vysvětluje, proč je hodnotnější než Verstappen

Už v úvodu příštího týdne zaplaví ulice Maranella fanoušci Ferrari, aby se podívali na první kilometry Lewise Hamiltona v monopostu legendární stáje. Podle Jacquese Villeneuva je to pro Formuli 1 a zájem fanoušků důležitý moment, kterému se nic nevyrovná. Tvrdí, že na rozdíl od ostatních jezdců, včetně Maxe Verstappena, dokáže Hamilton nadchnout lidi pro sport.
Zájem mezi příznivci Ferrari je pochopitelný; v týmu totiž bude působit druhý sedminásobný mistr světa v historii a pokusí se napodobit Michaela Schumachera, který po dlouhých letech sucha dokázal přivézt mistrovské trofeje zpět do Maranella.
Ne všichni však s tímto přestupem souhlasí. Flavio Briatore se před pár dny nechal slyšet, že kdyby byl šéfem Ferrari, Hamiltona by rozhodně nepodepsal a raději by si ponechal Carlose Sainze. Britův přestup prý nedává smysl.
Jacques Villeneuve v rozhovoru pro Action Network vysvětlil, proč s Briatorem nesouhlasí. „Od Briatoreho je to velmi krátkozraké, když říká, že nevidí logiku za podpisem Lewise Hamiltona ve Ferrari. Stačí se ale podívat na hodnotu Ferrari v minutě, kdy jej podepsali,“ vysvětluje mistr světa z roku 1997.
„Na Ferrari se nemůžete dívat jako na čistě závodní tým, je to celý průmysl. Ano, přišli sem vyhrávat, ale vítězství jim pomohou s prodejem aut a to zvyšuje hodnotu Ferrari. O tomto je celý byznys a podepsání Lewise mělo hodnotu milionů a milionů, takže tohle byl nejlepší tah, jaký kdy udělali,“ míní Kanaďan.
V den oznámení přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari akcie vyletěly vzhůru. Nelze to však připisovat jen samotnému Britovi, jelikož ve stejný den Ferrari zveřejnilo také pozitivní finanční výsledky za poslední čtvrtletí, které finančníky z Wall Street určitě zajímaly alespoň stejně jako přestup legendy Mercedesu.
Zprávy o jeho příchodu do Ferrari však rozhodně zamávaly celým světem motorsportu. Villeneuve ozřejmil, proč je podle něj Hamilton pro F1 důležitější než jiní piloti na roštu. „Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari je nejvýznamnější přestup v F1 od doby, kdy Michael Schumacher odešel z Benettonu do Ferrari. Nehledě na výsledky je Lewis Hamilton největším jezdcem všech dob kvůli tomu, jakou má podporu.“
„On je zcela jiný, je jedinečný. Nezapadá do žádné škatulky. Hodně toho závisí na něm. Má nejznámější image, která přesahuje hranice F1. Takových jezdců není mnoho.“
„Odstraňte Verstappena z Formule 1 a nikoho to nebude trápit. Vezměte Hamiltona z F1 a lidem na tom bude záležet,“ zdůraznil třiapadesátiletý závodník. „Ano, tohle je největší podpis. Ferrari je také jednou z největších světových značek, ne-li největší. Když se tyto dvě věci spojí, samozřejmě, že je to úžasné.“
Lewis Hamilton je obrovským pojmem i za hranicemi královny motorsportu, což je další důvod, proč je pro ni tak důležitý. Čím déle zůstane ve Formuli 1, tím lépe. Na začátku ledna však oslavil 40 let a je třeba se připravit na to, že jeho kariéra v dohledné době skončí.
„To bude záviset na tom, zda Lewis Hamilton bude mít stejný hlad jako Fernando Alonso,“ uvažuje Villeneuve o tom, jak dlouho zde ještě Hamilton pobude. „Stále chce získat titul a chce ho s Ferrari. To by mělo stačit, aby měl pořádný hlad. Když ale začne jít do tuhého, řekne si, že se stane bojovníkem jako Alonso, nebo nastane čas pustit se do něčeho jiného?“ Hamilton má kromě svých charitativních aktivit v hledáčku také hudbu či módu.
„Z fyzického pohledu však nevidím problém. Je fit, je velmi silný a může pokračovat klidně dalších deset let, v tom není problém. Všechno je to v hlavě a o jeho touze. Tak to vždy chodí ve sportu. Věk není problém,“ zní verdikt účastníka 165 velkých cen.
O co tedy jde? „Jde o to, jestli jste připraveni do toho dát všechno — trénovat, jít spát a ráno vstát myslíc jen na to jediné, koncentrovat se. V jistém bodě to možná přestane být tak důležité a ztratí to prioritu, a tehdy začnete upadat, ale ne proto, že by to mělo přímý fyzický vliv.“
„Je to vyčerpávající, ale na druhé straně vás to drží při životě. Žene vás to vpřed. Když s tím přestanete, za dva měsíce si pomyslíte: Proboha, tohle je ale nuda,“ vysvětluje, co zažívají piloti krátce po odchodu na důchod. „Potřebujete ten životní styl, potřebujete dávku adrenalinu. Pokud jste dostatečně zapálení a opravdu to milujete, je to jako droga. Vezměte si Nica Rosberga — on byl šťastnější, když nezávodil. Neměl stejný zápal.“