logo F1zpravy.czF1online.sk

Začíná stěhování technického oddělení Racing Bulls do Milton Keynes

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 1. 2025

Tým Formule 1 Racing Bulls – věřme, že další změna jména povede ke konci zmatení kolem názvu – prochází nenápadnou, ale nesmírně důležitou změnou. Když tým před lety zahájil přesun vývoje z italské Faenzy do Anglie, dočasně se usadil v zastaralém zařízení v Bicesteru. Tyto kanceláře nyní opouští a stěhuje se do nového zařízení v sousedství továrního týmu v Milton Keynes.

Jedná se o součást postupného sbližování obou týmů pod patronátem Red Bullu. Sesterská stáj nakoupí některé důležité komponenty a začne využívat zařízení hlavního týmu. Po několikaměsíčních přípravách se v lednu uskuteční stěhování technického oddělení Racing Bulls do nové budovy přímo v areálu továrny v Milton Keynes.

Je třeba připomenout, že tým nadále sídlí v italské Faenze, ale aerodynamické oddělení, bezpochyby nejdůležitější součást provozu formulového týmu, se přesunulo do anglického Bicesteru. Toto zařízení nyní inženýři stáje opustí a přesunou se do Milton Keynes.

„Kanceláře v Milton Keynes jsou připravené,“ prohlásil generální ředitel Racing Bulls Peter Bayer pro portál PlanetF1.com. „Měli jsme tam kluky od IT, kteří nám je pěkně zaplnili a zařídili. Naším plánem bylo vše uskutečnit během zimní uzávěrky továren a 2. ledna chceme být v plném provozu, abychom neztratili čas na vývoj.“

„Neztratíme žádný čas a je to pro nás průlomová změna, protože jde o nejmodernější zařízení. Bicester je stále stará budova Reynardu. Dali jsme tam pár nových stolů a nový koberec, ale to je všechno. Nejsou tam žádná parkovací místa, žádná jídelna a žádný supermarket, kde byste si mohli koupit jídlo. Tělocvična je stará a maličká. Zkrátka je to zastaralé zařízení a pro nás příliš malé,“ uvedl Bayer.

Bicester byl pro Racing Bulls spíše dočasné a improvizované řešení. Když tým v roce 2022 začal využívat větrný tunel Red Bullu, potřeboval se přesunout někam blíže k základně svého partnera. Nyní k němu bude ještě blíže, protože se přesune do nové budovy přímo v areálu Red Bullu. „V Bicesteru jsme neměli dost místa. Chlapci jako technický ředitel Jody Egginton a závodní ředitel Alan Permane pracovali v jedné kanceláři o velikosti stolu,“ řekl Bayer.

I když to neznamená, že monoposty stáje okamžitě zrychlí na trati, tým chtěl přesunem do Anglie v první řadě přilákat nové talenty přímo ze srdce „Motorsport Valley“. To se však nepovede, pokud máte továrnu připomínající skanzen. Stěhování představuje důležitý milník v dějinách stáje a její šéf doufá, že bude mít pozitivní vliv na tým už v roce 2025.

„Myslím si, že to potřebujete, když chcete být atraktivním zaměstnavatelem. Nyní už máme přitažlivé pracovní zázemí. Hezké kanceláře vás nezrychlí na trati, ale okamžitě z nás udělají atraktivnějšího zaměstnavatele. V Milton Keynes máme pěknou jídelnu a i když zatím nemáme vlastní posilovnu, dočasně jsme uzavřeli kontrakt s místní posilovnou, kam kluci mohou chodit, než bude připravena ta naše,“ prohlásil Bayer.

„Modely zde vyvíjíme se zcela novými stroji. Veškeré vybavení bude nejmodernější a investujeme do nových zařízení CFD. Mohlo a mělo by nám to trochu pomoci už v roce 2025,“ dodal Bayer.

Související zprávy

Diskuze