Red Bull uvažoval, jestli si má nechat i druhý tým, přiznal Bayer
Když Daniel Ricciardo zajel na Velké ceně Singapuru nejrychlejší kolo a pomohl tím v boji o titul Maxi Verstappenovi, opět tím otevřel otázku, zda je správné, aby ve Formuli 1 měly dvě stáje jednoho vlastníka. Druhý tým pod hlavičkou Red Bullu si v posledním období prošel velkou obměnou a změnou identity. Podle jeho generálního ředitele Petera Bayera však mohl změnit i vlastníka.
Dietrichu Mateschitzovi se po převzetí týmu Minardi podařilo téměř nemožné a dokázal zachovat ducha nesmírně populárního outsidera. Toro Rosso si se svými „býčími“ lakováními a dravými mladíky za volantem uchovalo nemálo z DNA svého předchůdce a vítězství Sebastiana Vettela v Monze přepsalo dějiny nejen týmu nebo celého Red Bullu, ale také Formule 1.
Po smrti Dietricha Mateschitze však přijali v Salcburku několik rozhodnutí, která znamenala obrat o 180 stupňů. Jezdci se přestali měnit, tým přesunul svůj vývoj do Británie a hlavně zcela změnil vizáž. Dnes je z monopostu tohoto týmu „pojízdný billboard“ bez jakéhokoli charakteru.
„Red Bull nastavil novou strategii a nebylo žádným tajemstvím, že minimálně diskutovali o tom, zda by si měli ponechat oba týmy, nebo by se měli soustředit jen na jeden a směřovat všechny operace přes Red Bull Racing,“ přiznal v rozhovoru pro Motorsport Week generální ředitel stáje Peter Bayer. „Velice rychle jsme se však rozhodli, že když si ponecháme oba týmy, vyplyne z toho množství pozitiv.“
I když Bayer těmito slovy určitě neměl na mysli zapsání nejrychlejšího kola a pomáhání Red Bullu v boji o titul, na konci dne učinil tým v Singapuru dokonale racionální rozhodnutí. Výrobce energetických nápojů však na přelomu let rozhodl i o tom, že když už si má ponechat oba celky, musí „Toro Rosso“ změnit svou politiku a přeměnit se na fungující a prosperující podnik.
„Určitě se snažili použít svůj druhý tým nejlepším možným způsobem. Měli pocit, že potřebujeme nový start z pohledu identity i konkurenceschopnosti,“ řekl pro stejný zdroj šéf stáje Laurent Mekies.
„Řekli nám, že pro svůj druhý tým mají spoustu skvělých nápadů, ale nebude to fungovat, když se budeme pohybovat na osmém, devátém nebo desátém místě v Poháru konstruktérů. Ať už bude naše zpráva jakákoli, k nikomu se nedostane, když budeme na chvostu,“ řekl Mekies.
To však byla jedna část. Jak víme, VCARB začal v zimě odebírat všechny dostupné komponenty od Red Bullu a ještě více se tím přiblížil hlavnímu týmu. „Za druhé nám řekli, že se musíme podívat na velmi jasná pravidla o tom, co smějí a nesmějí dva týmy se stejným vlastníkem. Chtěli jsme se podívat, jestli má smysl dělat vše, co nám dovolují předpisy, protože v minulosti jsme to ne vždy dělali,“ dodal šéf VCARB.