Vasseur chce zbavit Hamiltona sponzorských povinností: Soustředíme se na výkon!
Už jen dny nás dělí od oficiálního přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari. Podle nejednoho názoru jde o největší přestup v historii Formule 1 – někteří dokonce mluví o největším přestupu ve světě sportu obecně. Scuderia už zamávala Carlosi Sainzovi a očekává Hamiltona v Maranellu. Britský šampion bude mít nepochybně hodně práce, ale jeho šéf chce, aby se týkala výlučně výkonů na trati.
Italská média už avizují, že Lewis navštíví Maranello poprvé koncem ledna. Ferrari ústy svého šéfa potvrdilo, že Hamiltona čekají testy se starým monopostem, které mu pomohou rychleji se zařadit do týmu. Kromě toho je čeká oficiální představení nového monopostu a předsezónní testy.
Času nebude nazbyt – nanejvýš šest týdnů – a zaplní ho i řada povinností nesouvisejících s děním na trati. 18. února se všichni setkají v Londýně na oficiálním představení všech monopostů, o den později chce Ferrari uspořádat vlastní prezentaci. Po ní nás bude dělit jen týden od předsezónních testů v Bahrajnu.
„Musíme se plně soustředit na sezónu. Máme jen velmi málo času mezi prvním dnem a představením monopostu. Chci, aby se všichni plně soustředili na výkonnost,“ prohlásil šéf Ferrari Frédéric Vasseur, kterého cituje britská BBC.
„Čeká nás hromadné představení a pak naše vlastní představení auta. Jsou to dvě akce a pro mě je to víc než dost – řekněme, že je to dost. Chci se soustředit na vývoj a výkon, ne na show,“ dodal Vasseur.
Ten krátce promluvil i o samotném přestupu sedminásobného šampiona. Ferrari na to v únoru reagovalo jen velmi stručně, sám Fred dostával na toto téma více otázek, zejména před koncem sezóny, kdy se prohlubovalo trápení Hamiltona v Mercedesu. Tento přestup svého času šokoval svět Formule 1, ale podle Vasseura probíhala jednání hladce.
„V roce 2023 jsme dosáhli více vítězství než Mercedes, takže nebylo těžké ho přesvědčit, že Ferrari je dobrý projekt,“ řekl francouzský manažer. „V mysli si představoval jízdu ve Ferrari minimálně 22 nebo 23 let, vlastně jsme o tom mluvili už v roce 2004. Nebylo to tedy složité.“
„Někdy v tom sehraje svou roli i prvek náhody, když si vše sedne ve správný čas, například že se objeví na trhu přesně v době, kdy má Ferrari volné místo a podobně. Uzavřít kontrakt bylo snadné. Začali jsme diskutovat před rokem a přesvědčit ho nebylo obtížné,“ dodal Vasseur.