Sainz si po podpisu Hamiltona prošel „nejtěžší zkouškou“. Návrat do Ferrari nevylučuje
Carlos Sainz absolvoval v úterý své oficiální rozloučení s Ferrari. Ve Fioranu se proháněl se svým otcem ve starém monopostu F1-75 z roku 2022 a oficiálně tím ukončil čtyřleté působení v červeném týmu. Jak sám říká, rozhodnutí Ferrari a angažování Lewise Hamiltona chápe, ale ani trochu to nečekal.
Se Sainzem byli ve Ferrari spokojeni. S týmem podepsal smlouvu během pandemie a v kokpitu nahradil Sebastiana Vettela. Vybral si ho tehdejší šéf Mattia Binotto, který s ním v roce 2022 prodloužil smlouvu o další dva roky. Ta vypršela po skončení této sezóny a takto před rokem byl Sainz přesvědčen, že ve Ferrari bude pokračovat. Nebyl důvod myslet si něco jiného.
„Myslím si, že začátkem letošního roku jsem si prošel nejtěžší zkouškou a život mě vystavil do situace, která mi nebyla ani trochu příjemná,“ přiznal španělský závodník v podcastu Beyond The Grid. „Řekli mi, že nebudu pokračovat v týmu, i když jsem byl na začátku zimní přestávky na 99 procent přesvědčen, že zůstanu. Pro mé naděje to byl obrovský šok a určitě jsem si to neužíval.“
„Pokračoval jsem v tréninku a nadále jsem se připravoval na sezónu a na boj o vítězství a titul, pokud se mi naskytne příležitost. Do sezóny jsem vstupoval plný energie, i když s nepříjemným pocitem a v nepříjemné chvíli,“ dodal Sainz.
Situaci mu ještě ztížila velká smůla, když ho na okruhu v Džiddě postihl zánět slepého střeva. Na dalším závodě v Austrálii ani neměl nastoupit a sužovaly ho zdravotní problémy. Právě ve chvíli největších útrap však přišla možná nejlepší chvíle v kariéře a cenné vítězství.
„Vzpomínám si, že mě v Austrálii přemáhaly emoce. Byl tam můj táta, můj manažer, moje přítelkyně, všichni stáli po mém boku a myslel jsem i na svou mámu. Všichni viděli, jak jsem v zimě trpěl. Když říkám trpěl, nemyslím tím pláč za zavřenými dveřmi, ale skutečně mě to bolelo, protože jsem to nečekal. Nebyl jsem připraven na takové zprávy. Chvíli jsem byl v šoku,“ přiznal Sainz.
„Vzpomínám si, jak jsem si v Austrálii říkal, jaké mám štěstí, že mám po svém boku takové lidi. Podporovali mě a dodali mi vnitřní sílu, abych překonal tu těžkou chvíli. Když si na to teď vzpomínám, jsem vlastně šťastný a hrdý, že se to stalo, protože to ze mě udělalo mnohem lepšího jezdce a mnohem lepšího sportovce,“ dodal rodák z Madridu.
Zachoval se moudře a nespálil za sebou všechny mosty. Do poslední sezóny s Ferrari dal všechno, vyhrál dvě velké ceny a bojoval s týmem o titul do posledního závodu. Se Scuderií se nerozešel ve zlém, což by z jeho pohledu beztak nedávalo žádný smysl, a dnes obě strany otevřeně přiznávají, že jednoho dne se jejich cesty mohou znovu spojit.
„Ano, proč ne? Nevidím důvod, proč by se to nemohlo stát,“ prohlásil Sainz. „Zároveň si ale nemyslím, že k tomu dojde brzy. Život je však dlouhý, je mi třicet let, a ve Formuli 1 potkáte i jezdce po čtyřicítce. Pokud se ve Formuli 1 udržím tak dlouho, kdo dokáže říci, že v příštích deseti letech Ferrari nebude potřebovat mé služby?“
„To neznamená, že si to přeji, nebo že nad tím přemýšlím, protože v současnosti mám před sebou velký cíl. Chci pomoci Williamsu při návratu na čelo startovního pole a nad Ferrari příliš nepřemýšlím,“ uvedl dnes už bývalý pilot tohoto týmu.
- Štítky
- Carlos Sainz
- Ferrari