Sainz se v závěru závodu připravoval na test s Williamsem
Carlos Sainz se stane historickým unikátem. Po Alainu Prostovi a Nigelu Mansellovi bude jen třetím jezdcem v historii Formule 1, který závodil za všechny tři tradiční a historické týmy. Po úspěšném působení v McLarenu a Ferrari se přesouvá do Williamsu. Ještě před dvaceti nebo třiceti lety by to znamenalo, že jde o nejžádanějšího jezdce v celém startovním poli, ale za ta léta se situace zásadně změnila.
Španělský závodník přiznal, že v závěru svého posledního závodu s Ferrari se myslí přesouval do nového týmu. Ve Williamsu ho čeká krok zpět a působení v Grove bude více o kompromisech než o absolutní výkonnosti jako ve Ferrari. Skupina kolem Jamese Vowlese však bude těžit z obrovských zkušeností a znalostí španělského závodníka.
Ten má za sebou nejen působení ve dvou týmech, které v této sezóně skončily úplně nejvýše, ale také si prošel strukturami Red Bullu. Nemluvě o tom, že Sainz má pověst inteligentního a analytického závodníka. „V posledních kolech závodu, když jsem na to tlačil ze všech sil, snažil jsem se procítit věci ve voze a zapamatovat si, jaký je to pocit. Do pondělí a úterý si musím zapamatovat, proč je toto auto tak rychlé v této zatáčce a proč v něm mám tak dobrý pocit,“ řekl španělský závodník v neděli.
Od nového týdne naplno pracoval v novém autě. Williams mu na pondělí v Abú Dhabí zorganizoval filmovací den a v úterý nastoupil do posezónních testů. Carlose jsme viděli v jeho typické póze – jezdil pilně a hodně času trávil v garáži se sluchátky na uších. Působil jako workaholic, který neztratil ani špetku motivace, přestože přestupuje do mnohem slabšího týmu.
„Vím, co mě asi čeká v pondělí a úterý. Pravděpodobně budu v zatáčkách cítit větší prostor pro zlepšení než ve Ferrari. Ukazuje to však, že myslím dopředu. Jsem velmi motivován k výzvě, která mě čeká,“ řekl Sainz.
„Závod jsem se snažil co nejvíce užít jako můj poslední den v červené kombinéze. I když mě ještě čeká pár dní v Maranellu, moje soutěživá mysl se už dívá na pondělí a úterý. Uvidíme, jak pomůžu zrychlit Williamsu,“ dodal Carlos.
Poslední pódium jeho nového týmu se datuje do Velké ceny Belgie v roce 2021, která sestávala v podstatě ze dvou kol za safety carem, zatímco on sám jich získal ve Ferrari za čtyři roky rovných 27. To je docela výstižná metafora pro krok zpět, který Carlose zřejmě čeká v novém působišti.
„To je nemožné předpovědět,“ odpověděl Sainz na otázku, kdy bude s novým týmovým kolegou Alexem Albonem bojovat o pódia. „Tuším, že James Vowles zchladil všechna očekávání prohlášením, že příští rok to bude obtížné a bude to hlavně o učení se před změnou pravidel. Myslím si, že tento tým investuje a připravuje se na rok 2026, protože chce maximalizovat naše šance.“
„Mohu vám říci, že jsem odhodlanější než kdykoli předtím a chci se vrátit, kam patřím. Myslím si, že patřím do boje o vítězství, pódia a nejlepší pětku, což jsem v posledních čtyřech letech potvrdil. Nezapomeňme, že tam patří i Williams. Společně ukážeme, že naším cílem je vrátit tým do boje o tyto pozice v blízké budoucnosti,“ prohlásil Sainz.