logo F1zpravy.czF1online.sk

Už před víkendem to byla trochu mission impossible, říká Sainz o titulu

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 12. 2024

Boj Ferrari o Pohár konstruktérů se chýlí ke konci. McLaren dominoval v kvalifikaci a Charles Leclerc pokazil svůj závěrečný pokus v Q2. Z pilotů Scuderie splnil svůj úkol jen Carlos Sainz, který dává Tifosi alespoň hypotetickou naději, že v případě vypadnutí obou McLarenů dokáže získat dostatek bodů na titul.

Nebudeme si lhát, Ferrari mělo beztak malou naději na konstruktérský titul, ale naděje na byť jen malou šanci se začaly hroutit už v pátek poruchou baterie Charlese Leclerca. Monacký závodník si nenapravil chuť ani v sobotu, když pokazil kvalifikaci. Svůj úkol splnil jen Carlos Sainz, který v neděli odstartuje ze čtvrté příčky.

„Myslím si, že v Q1 a Q2 jsem odjel velmi dobrá a čistá kola, pravděpodobně se mi podařilo najít limity stroje v rané části kvalifikace a tím jsem dodal sobě i týmu trochu naděje, že můžeme bojovat o pole position, řekl po skončení kvalifikace Carlos Sainz. „Chlapci z McLarenu však v Q3 zajeli dobrá kola.“

„Myslím si, že moje poslední kolo bylo dobré. Samozřejmě vždy najdete tu a tam nějaké věci, které byste rádi změnili. Tento víkend jsme byli nějaké tři nebo čtyři desetiny za McLarenem, takže ztrátu dvou desetin v kvalifikaci beru. Doufejme, že v neděli se dokážeme vyrovnat jejich závodnímu tempu, dodal s nadějí Sainz.

Pro Ferrari měl být tento okruh lepším místem než Katar. Okruh Yas Marina je ovšem po rekonstrukci před pár lety rychlejší, než se zdá. Mnohé pomalé sekce nahradily táhlé rychlé a středně rychlé zatáčky, ve kterých má monopost MCL38 nadále převahu.

„Když se podíváte na charakter okruhu, tak je pochopitelné, proč jsou o trochu rychlejší. Kdyby celá trať sestávala z rychlých zatáček a zatáček jako šestá a sedmá, tak bychom zde létali. Bohužel, jsou zde i jednička nebo devítka, kde je McLaren jasně o krok napřed. Mají pro tento okruh lepší balíček,“ konstatoval Sainz.

Jeho třetí místo a hlavně chyba Charlese Leclerca znamenají, že bitva o Pohár konstruktérů je v podstatě rozhodnuta. Ferrari mohou zachránit jen nehody a technické problémy McLarenu. Lídr má náskok 21 bodů a piloti stáje startují z první řady, takže se zdá, že závěr šampionátu je už jen formalitou.

„Myslím si, že beztak to bylo extrémně náročné. Už před startem víkendu to byla trochu mission impossible, poté Charles přišel o baterii a dostal penalizaci, což byla pro nás velká rána. Aby toho nebylo málo, vypadl už v Q2. Teď to bude mnohem těžší,“ poznamenal Sainz.

„Zároveň však platí, že i kdybychom zajeli dokonalá kola v Q3, zrealizovali perfektní víkend a bojovali o vítězství, kluci z McLarenu by se stále drželi tam nahoře. Dokud však v neděli neodmávají šachovnicovou vlajkou, cokoli se může stát. Ať se stane cokoli, budu bojovat. Jsem si jist, že i Charles na to bude zezadu tlačit, aby získal každý dostupný bod, dodal španělský závodník.

Související zprávy

Diskuze