Problém s baterií jsme monitorovali určitou dobu, přiznal Vasseur
Ferrari dorazilo do Abú Zabí s nevelkými šancemi na titul v týmovém šampionátu. Tyto nevelké šance se po pátku a poruše baterie Charlese Leclerca ještě ztenčily. Byla to dlouhá sezóna a absolvovat ji bez poruch či penalizací za výměnu komponentů bylo velmi náročné. Ferrari na posledním závodě sezóny musí akceptovat trest, přestože podle slov šéfa stáje Frédérica Vasseura inženýry nepřekvapil technický problém a už delší dobu monitorovali problémy s tímto komponentem.
Po nastartování motoru v pátek ráno viděli inženýři stáje na datech něco neobvyklého. Chvíli to vypadalo, že Charles Leclerc ani nenastoupí do prvního tréninku. Tým nakonec přijal nezbytné a rozhodl se pro výměnu. Monacký závodník proto ztratí na startu nedělního závodu deset míst.
„Nepřekvapilo nás to, protože jsme baterii monitorovali jedno nebo dva závody a věděli jsme, že je na hraně životnosti. Přijali jsme toto rozhodnutí, protože jsme se chtěli vyhnout vypadnutí, nebo byť jen vynechání jednoho tréninku,“ řekl médiím šéf Ferrari Frédéric Vasseur.
„Teď se musíme soustředit na další průběh víkendu. I s trestem se z toho pokusíme vytěžit to nejlepší. Stále máme prostor a můžeme s tím něco udělat, ale pojďme se soustředit na sebe,“ dodal Fred.
Ferrari nepotěšilo ani páteční představení McLarenu. Tento tým má v úvodní části víkendu opět nevídanou formu a okamžitě se stal hlavním favoritem. Z pohledu Scuderie to momentálně nevypadá ani na vítězství, natož na stažení 21bodové ztráty. „I bez trestu se to zdálo být statisticky nepravděpodobné, protože jsme v této sezóně jen jednou získali o 21 bodů více než McLaren,“ přiznal Vasseur.
„Znamená to, že nás nečeká nic lehkého. S penalizací je to nyní ještě náročnější, ale nic není nemožné. Soustřeďme se na sebe a pokusme se vybojovat maximální počet bodů. Uvidíme, jak to v souboji s McLarenem skončí,“ konstatoval Fred.
Ferrari se chce soustředit na sebe a práce má víc než dost. V pátek bylo evidentní, že za lídrem šampionátu výkonnostně zaostává. Zdá se, že tým opět trápí podobné problémy. S poklesem teplot na okruhu Yas Marina poklesla také výkonnost monopostu SF-24. Pracovní okno monopostu i pneumatik je úzké a v týmu se, podobně jako v Kataru, musí vyrovnat s některými vlastnostmi svého stroje.
„Příprava pneumatik je na této trati velmi důležitá,“ konstatoval Vasseur. „V našem případě je to stejná písnička jako poslední tři víkendy. Když se podíváme na Las Vegas a Katar, vždy je to stejná písnička o teplotách okruhu. Hledání správného pracovního okna pro pneumatiky je velmi náročné a jen stěží jej okamžitě najdete.“
„Musíme najít způsob, jak optimalizovat všechny směsi pneumatik. Nejdůležitější však bude poslední pokus na softech v Q3. Stále máme k dispozici pár sad měkkých gum a můžeme se připravit. Když si odmyslíme pneumatiky, našli jsme dobré vyvážení a jsme s ním spokojeni. Musíme se jen dobře připravit na kvalifikaci,“ konstatoval boss Ferrari.