logo F1zpravy.czF1online.sk

V ekvivalentním autě je Verstappen porazitelný, prohlásil Sainz

Max Verstappen a Carlos Sainz
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 11. 2024

Čeká nás v roce 2025 historická sezóna? Jeviště je nachystané na jeden z nejvyrovnanějších a nejvzrušujících soubojů v historii Formule 1. Nejde přitom o rivalitu dvou osobností a dvou velkých týmů, na kterou jsme zvyklí z minulosti, ale v dostihu jsou hned čtyři koně a každý může vzejít jako vítěz. Všichni však budou cílit na Maxe Verstappena jako šampiona posledních čtyř let.

Pokud chce na trůn nastoupit nový král savany, musí porazit alfa samce. Tím je dnes čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen. Ten v této sezóně dokázal, že nepotřebuje nejrychlejší auto, aby si před konkurencí udržel bodový náskok.

Když dostal druhý muž v cíli VC Las Vegas Lewis Hamilton otázku, zda bude pilot Red Bullu v nové sezóně porazitelný, prozaicky odpověděl: „To záleží, jestli budou mít na začátku roku náskok jeden a půl sekundy jako v této sezóně.“

Na jeho slova navázal třetí v cíli Carlos Sainz. Ten se svým týmem ukázal, že se dokáže postavit Red Bullu, ale jejich problémem byla konzistence výkonů. I když španělského závodníka v příštím roce v tomto boji s největší pravděpodobností neuvidíme, protože přestupuje do Williamsu, podle jeho slov je Verstappen možná extrémně dobrý, ale není nadčlověk.

„I když si myslím, že Max odvedl letos neuvěřitelnou práci, pohled na druhou polovinu sezóny ukazuje osm jezdců v rozmezí jedné desetiny. Můžeme ho porazit každý týden,“ prohlásil Sainz.

„Ano, byl extrémně dobrý, dominoval v dominantním autě a počínal si skvěle, když se musel vyhýbat chybám ve druhé polovině sezóny. To mu podle mě vybojovalo titul,“ uvedl odcházející pilot Ferrari.

I když Verstappen nepochybně ve druhé polovině sezóny odvedl kus dobré práce, mezi závody ve Španělsku a Brazílii se vítězství nedočkal. Konkurence byla pro Maxe a Red Bull příliš silná, ale titul si přesto odnesl ten nejvyrovnanější a nejvíce konzistentní pilot na startovním roštu.

„Druhá polovina sezóny ukázala, že když máme vyrovnaná auta a ekvivalentní techniku, můžeme se do sebe pustit a znepříjemnit si navzájem život. Právě pod tlakem přicházejí chyby, objeví se stížnosti na auto a ty se přenesou i do médií,“ prohlásil Sainz.

„Víte, všechno je to o tlaku. Nesmíte dovolit, aby soupeř získal časový náskok. Pokud nemáte ztrátu dvou nebo tří desetin na svého nejbližšího rivala nebo týmového kolegu, tlak stoupá. Všichni jsme jen lidé,“ dodal Sainz.

Související zprávy

Diskuze