Vasseur se neobává rozpadu vztahů: Nedělá mi to starosti
Začne se na závěr společného působení Charlese Leclerca a Carlose Sainze ve Ferrari odhalovat skutečná povaha jejich vztahu? Tato spolupráce totiž nebyla zdaleka tak uvolněná a přátelská, jak to mohlo vypadat při pohledu na některá videa a příspěvky na sociálních sítích. Zdá se jako malý zázrak, že se za ta léta ani jednou nesrazili. Emoce v zákulisí však bublají a projevilo se to i během závodu v Las Vegas. Nyní celou záležitost dostane do rukou šéf stáje Frédéric Vasseur.
Charles Leclerc po závodě pořádně zuřil. I když jsme nemalou část jeho vyjádření slyšeli díky tomu, že zapomněl vypnout vysílačku, důležité věci řekl s plným vědomím, že mikrofon je zapnutý. Už to vypadalo, že Monačan na závěr společného působení se Sainzem neudrží nervy na uzdě, ale než předstoupil před mikrofony médií, uklidnil se a kategoricky prohlásil, že to bude řešit s týmem za zavřenými dveřmi.
Leclercovi se nelíbilo, že Sainz nerespektoval dohodu a pokyny týmu a zaútočil na svého týmového kolegu. V době důležitého boje o titul v Poháru konstruktérů to není ideální načasování. Jelikož ale nešlo o vítězství a oba se brzy rozejdou, můžeme předpokládat, že vášně se znovu uklidní. Už s tím začal šéf stáje Frédéric Vasseur, který celý incident bagatelizoval a v podstatě jej smetl ze stolu.
„Nedělá mi to starosti,“ prohlásil šéf Ferrari. „Myslím si, jak jsem už mnohokrát řekl, že je to stejná písnička, když někdo něco musí nebo nemusí říct. Když něco říkají během dojezdového kola, nemají vždy k dispozici celkový obraz. Prodiskutujeme to a nebude to žádný problém.“
„Musíme se vyhnout hádkám, ale když začínáte svůj stint, musíte především hlídat své pneumatiky, zatímco Carlos už byl ve třetím nebo čtvrtém kole svého stintu. Podle mě byla hlavní příčinou skutečnost, že tato situace byla náročná pro všechny strany. Dnes v noci to prodiskutujeme a zabráníme problémům,“ ujistil Vasseur.
Můžeme férově říci, že Ferrari dnes poškodilo oba své jezdce. V této sezóně jsme italský tým chválili za provozní stránku, ale ve Vegas několikrát zaváhal. Naštěstí pro Scuderii se to obešlo bez ztráty bodů. Ať by to kluci vyřešili jakkoli, pravděpodobně by se v každém případě umístili za oběma Mercedesy na třetím a čtvrtém místě, což je z pohledu boje v Poháru konstruktérů nejdůležitější.
„Když jsme diskutovali o Carlosově zastávce v boxech, po návratu na trať by byl někde v okolí Lawsona a Cunody. On chtěl zastavit, my jsme ho chtěli nechat na trati. Mluvili jsme o tom a ještě se do toho zamotala otázka výměny pozic. Byl to trochu chaos, ale když sedí v autě, každý z nich má svůj vlastní pohled na závod,“ uzavřel Vasseur.