logo F1zpravy.czF1online.sk

Norris si utahuje z obvinění: Asi je to tou vodou v pneumatikách…

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala23. 11. 2024

Na relativní výkonnost týmů v Las Vegas měla dopad i opatření Mezinárodní automobilové federace, která zareagovala na několik obvinění. Jsou tato opatření zodpovědná i za propad McLarenu? Lando Norris se těmto tvrzením vysmál.

Zákaz flexibilních klapek zadního křídla přišel prakticky hned po závodě v Ázerbájdžánu, ačkoli McLaren to prezentoval jako výsledek dohody s FIA. Tak či onak, upravené zadní křídlo z Baku jsme poprvé viděli až tento víkend v Las Vegas a je pravděpodobné, že McLaren na rovinkách brzdí.

Kromě něj může mít na výkon papájových monopostů vliv i přísnější kontrola pneumatik. V posledních týdnech byl totiž i McLaren obviněn z toho, že své pneumatiky hustil vlhkým vzduchem. Na druhou stranu, v Las Vegas by mu něco takového jen sotva pomohlo; týmy mají problém své pneumatiky zahřát, ne je chladit, a navíc voda v pneumatikách má týmu pomáhat v závodech, nikoli v kvalifikaci.

To ovšem nezastavilo spekulace o tom, že McLaren doplatil právě na tento fakt. „Není to pneumatikami. Není to tím, že by byly příliš horké nebo příliš studené, nebo jinými nesmysly. Nebo vodou. Našemu autu zkrátka nesedí tyto podmínky,“ prohlásil Lando Norris, který si s dávkou sarkasmu posvítil i na obvinění z plnění gum vodou. „Je to neskutečné, zejména proto, že máme nejrychlejší auto, které je přímo z jiné ligy, že? Ano, je to divné. Asi to bude tou vodou v pneumatikách nebo čím.“

Na druhou stranu, McLarenu měla v porovnání se soupeři pomoci nová technická direktiva. Red Bull totiž úspěšně poukázal na to, že nasazování dodatečných titanových desek v desce podlahy odporuje pravidlům, což je praktika, ze které měly profitovat monoposty Mercedesu nebo Ferrari. Jasný efekt této direktivy jsme však zatím nezpozorovali.

McLaren se stále trápí, což bylo vidět i v Norrisově odpovědi na otázku, zda je monopost lepší než v pátek. „Ne,“ okamžitě zareagoval a vysvětlil, v čem byl problém. „Grip, balans… V autě se jezdí velmi těžko. Celý rok se v něm jezdí těžko, ale jindy bylo velmi rychlé. Tady se v něm jezdí těžko a je pomalé. Je to zkrátka tou nízkou přilnavostí. Spolu s asfaltem nevyhovuje nám a stylu, se kterým je třeba jezdit v tomto autě, jeho charakteristikám.“

O titulu bylo rozhodnuto po prvních šesti závodech, tvrdí Norris

Max Verstappen bude v neděli startovat před Landem Norrisem. Pokud Nizozemec dojede pod šachovnicovou vlajku jako první z této dvojice, mistrovský titul už bude v jeho rukou. Norris tvrdí, že se na tento souboj až tak nezaměřuje.

„Zda to zítra vyhraje nebo ne, až tak moc se toho pro mě nezmění,“ prohlásil Norris. „Je dost pravděpodobné, že šampionát vyhraje. Já jsem sem přijel závodit a v každém závodě podat svůj nejlepší výkon. Ať skončí Max přede mnou nebo ne, takový je život. Dnes skončil těsně před námi.“

„Myslím si, že máme šanci ho zítra porazit. Já dám do toho všechno jako na každém závodě. Výsledek bude takový, jaký bude,“ pokračoval poměrně rezignovaným tónem, ale ujistil: „Samozřejmě, jsem na to pyšný, vždyť jsem to já, kdo bojuje s Maxem. Jsem pyšný, že jsem to já a ne někdo jiný.“

„Přeji si, aby se o titulu rozhodlo později? Určitě, ale tento souboj byl ztracen už po prvních šesti závodech roku,“ připomněl Verstappenův povedený úvod. „Tehdy dominoval Max. Red Bull byl příliš daleko vpředu a smazat vzniklý rozestup bylo už příliš obtížné. Jsem však pyšný. Jsem rád, že jsme to dotáhli takhle daleko, a že jsme to my, nikdo jiný.“

Související zprávy

Diskuze