logo F1zpravy.czF1online.sk

Alpine se doslova rozpadl ve vysoké rychlosti: Dostali jsme facku, konstatuje Gasly

Zničený monopost Pierra Gaslyho v garáži
© X/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 11. 2024

Alpine byl po senzačním dvojitém pódiu v Brazílii na prahu dalšího fantastického výsledku. Pierre Gasly startoval ve Vegas ze třetího místa a skvělá kvalifikace měla být základním stavebním kamenem pro zisk dalších důležitých bodů v boji o šesté místo Poháru konstruktérů. Závod však nakonec, podle slov Pierra Gaslyho, uštědřil francouzskému týmu další facku.

K poruše došlo s otevřeným DRS při jízdě za pilotem RB Júkim Cunodou. Telemetrie odhalila, že Alpine se doslova rozpadl za jízdy. Gasly od svého vozu zřejmě žádal více, než dokázal poskytnout. Při rychlosti 361 kilometrů za hodinu dosáhl motor při zařazeném osmém převodovém stupni 12 937 otáček za minutu a v té chvíli doslova explodoval.

Motor ani kvalita Alpine nejsou ve Formuli 1 zrovna vyhlášené, ale je tu ještě jedna skutečnost. Převodový poměr si každý tým musí nastavit na celou sezónu – stejný pro Monako i Las Vegas – a proto vidíme, že maximální rychlosti jen zřídka přesáhnou 360 kilometrů za hodinu. Alpine, očividně, patří k monopostům s nejkratším převodovým poměrem a jízda na omezovači otáček se Gaslymu stala osudnou.

„Musíme to podrobně prozkoumat,“ řekl Gasly po svém předčasném vypadnutí ze závodu. „Okamžitě jsem cítil, že se něco stalo. Jednoduše jsem ztratil výkon a nedokázal jsem podřadit.“

„Nechci zacházet do přílišných detailů, protože přesně nevím, co se stalo. Víme však, jak důležité jsou tyto body. Dnešek nás v šampionátu vyjde velmi draho,“ konstatoval Gasly.

Následně dostal otázku, zda Alpine utrží další trest v podobě penalizace za výměnu pohonné jednotky. „Pokud se nemýlím, mám v záloze ještě pár motorů, takže by to mělo být v pořádku, i když nikdy nevíte. V této sezóně jsem však měl pár problémů a neúčastnil jsem se několika závodů,“ uvedl francouzský závodník.

Ve výsledku však týmy s kvalitnějšími motory, spolehlivějšími monoposty a lépe nastavenými převodovými poměry dostaly šanci bodovat, a Haas i RB ji využily. Haas se díky čtyřem bodům Nica Hülkenberga vrátil na šesté místo Poháru konstruktérů a RB se díky dvěma bodům Júkiho Cunody dokázalo přiblížit.

Gasly však po víkendu našel i pozitiva. „Myslím, že určitě jich je mnoho. I když jsem teď zklamaný, v sobotu jsme rozhodně zažili fantastickou kvalifikaci. Máme výkonnost. Víme, že musíme zapracovat v některých oblastech, ale podle mě jsme v dobré pozici a můžeme se zapojit do nové bitvy, kterou jsme zahájili v Brazílii,“ řekl Pierre na konto boje o šesté místo v Poháru konstruktérů.

„Po tak skvělém výsledku v Brazílii a skvělé kvalifikaci tady ve Vegas je to tvrdé. Je to pro nás trochu facka. V každém případě však máme před sebou další dvě příležitosti. Musíme se z toho poučit a zajistit, že poslední dva víkendy v Kataru a Abú Zabí zakončíme co nejvýše,“ dodal Gasly.

Související zprávy

Diskuze