Haas se zásluhou Hülkenberga vrátil na šesté místo Poháru konstruktérů
Haas měl před Brazílií výborně rozehraný boj o celkové šesté místo v Poháru konstruktérů. Na Interlagosu však Alpine zažil víkend snů a průběžně připravil americký tým o historický úspěch i důležité miliony. Monopost VF-24 však v Las Vegas znovu ukázal svou sílu a univerzálnost.
Spojení letošního Haasu a Nica Hülkenberga patří k nejpříjemnějším překvapením sezóny. Německý veterán je téměř každý víkend na hraně nejlepší desítky a získává pro svůj tým důležité body. Výjimkou nebyl ani víkend v Las Vegas, kde se Hulk probojoval do Q3 a nakonec si připsal čtyři body za osmé místo, čímž Haas vrátil na šesté místo Poháru konstruktérů.
„Jsem velmi spokojený,“ řekl po závodě s úlevou Hülkenberg. „Myslím, že dnes jsme nemohli dosáhnout víc. Byli jsme pátým nejlepším týmem, s čímž jsem velmi spokojený. Máme za sebou čistý a dobře zvládnutý závod.“
„Jak jsme očekávali, bylo to velmi náročné na práci s pneumatikami, zejména na opotřebování předních. Myslím, že všichni s tím měli plné ruce práce. My jsme to ale zvládli a vytvořili jsme si malý náskok na naše hlavní soupeře. Měli jsme také slušné tempo,“ dodal německý závodník.
Haas jako pátý nejrychlejší tým? To by nám na začátku sezóny připadalo směšné. Americký tým se na domácí půdě dostal o bod před Alpine na šesté místo Poháru konstruktérů. Ještě však není konec. Poslední dvě velké ceny přinesou tvrdý boj mezi Haasem, Alpinem a RB, které aktuálně dělí pouhé čtyři body.
Právě s Júkim Cunodou svedl Nico v neděli klíčový souboj o důležité body a nakonec ho porazil. „Myslím, že jsme nad nimi měli mírnou převahu, ale ne velkou. Je to těsné, ale s Júkim jsem několik kol vedl zábavný souboj,“ řekl Hülkenberg.
„V nájezdu do čtrnácté zatáčky na Stripu se dobře bránil. Měli velmi dobrou maximálku a také dobrou trakci při výjezdu z dvanácté zatáčky. Chtělo to pár pokusů, ale bylo to dobré a férové závodění,“ dodal Hulk.
Jeho týmový kolega Kevin Magnussen to po méně povedené kvalifikaci zkusil s alternativní strategií. Když v 17. kole poprvé a naposledy přezul na tvrdé pneumatiky, čekal ho dlouhý stint. Do cíle dorazil na dvanáctém místě a sám nevěděl odpovědět na otázku, zda s týmem zvolil správnou strategii.
„Nevím,“ pokrčil rameny dánský závodník. „Vždy je těžké říct hned po opuštění kokpitu. Z auta to nevypadalo dobře, ale když si to celé projdete, někdy to může být jinak.“
„Určitě si myslím, že na tvrdých pneumatikách jsme měli dobré tempo, ale na středně tvrdých jsem trpěl hrozným opotřebováním. Pokračoval jsem však dál a ztratil jsem spoustu času. Na tvrdých jsem všechno musel dohánět, takže nemám pocit, že jsme z toho vytěžili maximum,“ dodal Magnussen.