logo F1zpravy.czF1online.sk

Russellovi se vyplatilo odvážné rozhodnutí: V každém kole jsme nacházeli dvě desetiny

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 11:57

George Russell naplnil papírové předpoklady, navázal na povedené tréninky a svému týmu vybojoval čtvrtou pole position v kariéře. Vděčí za to však nejen své rychlosti či dobrému autu, ale také taktickému přehledu a odvážnému rozhodnutí v Q3.

Kvůli nehodě Franca Colapinta, úlomkům na trati a poškozené bariéře jsme si museli na rozstřel o pole position pár minut počkat. George Russell však během této neplánované přestávky neztratil koncentraci. Při svém prvním pokusu se sice dotkl bariéry, ale monopost to vydržel a britský jezdec se dostal na první příčku.

Vzápětí se poměrně odvážně rozhodl odložit svůj poslední pokus až na úplný závěr kvalifikace. Riskoval tím, že případná další nehoda nebo žluté či červené vlajky mu znemožní dokončit kolo a zlepšit se. Nakonec se však ukázalo, že to byla správná volba. Z průběžného pátého místa se opět vyšvihl až na čelo s náskokem jedné desetiny před Carlosem Sainzem.

„Když jsme začínali Q3, věděl jsem, že výkony z předchozí části nic neznamenají, protože trať se tak výrazně zlepšovala. Pokaždé jsme byli o dvě desetiny rychlejší, téměř každým jedním kolem. Věděl jsem, že rozhodující bude to poslední. Byl jsem pod tlakem, ale věřil jsem si,“ vysvětlil své rozhodnutí vyrazit do ostrého kola jako poslední George Russell.

Fanouškům Mercedesu však nebylo vše jedno, když se ozvala vysílačka s instrukcí, aby mechanici po doteku s bariérou zkontrolovali monopost. „Tlačíte až na limit. Dělal jsem si trochu starosti, jestli jsem nedostal defekt. Ke konci kola jsem měl v autě zvláštní pocit a byl jsem překvapený, že jsem byl v tu chvíli nejrychlejší,“ pousmál se.

Russella nakonec opravy mírně zdržely. „Když tým zkontroloval auto, našel poškození předního křídla. Chtěl jsem jet beztak jako poslední, ale proto to bylo tak na hraně. Tým odvedl skvělou práci, když ve správný čas přijal správná rozhodnutí. V takových situacích to potřebujete.“

A pro zisk pole position je důležité mít také rychlý monopost. Mercedesu očividně vyhovoval okruh s nízkou přilnavostí a ještě nižšími teplotami. „Celý víkend jsme měli neskutečné auto. Musíme se na to pořádně podívat a pochopit, proč se to stalo, protože to bylo docela nečekané.“

Teprve nyní však Russella čeká ten nejtěžší úkol. V neděli bude muset zisk pole position potvrdit také vítězstvím. „Tohle není poprvé, co jsme v čele startovního pole. I před týdnem jsme polovinu závodu vedli, ale nedokázali jsme to proměnit. V této chvíli jsem moc šťastný, ale nic nepovažuji za samozřejmost.“

„Během závodu musíme zůstat koncentrovaní. Bude to dlouhý závod. Největší výzvou bude zřejmě start na mediumkách, které se nejspíš začnou drolit. Asi budeme muset zastavit dost brzy, zatímco jiní jezdci první stint na tvrdých gumách natáhnou. Nevím, co se stane, tohle je Las Vegas!“ zasmál se na závěr rozhovoru.

Související zprávy

Diskuze