Norris přiznal, že neumí dostat pod kontrolu drolení gum: Nejsem v tom moc dobrý
Chladné počasí v Las Vegas prověří všechny týmy v jiné disciplíně, než na kterou jsou zvyklé. Namísto toho, aby pneumatiky musely co nejvíce chladit, se v nevadské poušti musí snažit o přesný opak – dostatečně je zahřívat. McLaren je jedním z týmů, které s tím v kvalifikaci nemají problémy, ale v závodě to budou mít těžší. Norris přiznal, že management gum může být jeho slabinou.
Když je trať tak chladná jako v Las Vegas, znovu se objeví problémy s drolením pneumatik. K drolení totiž dochází ve chvíli, kdy je teplota povrchu pneumatik výrazně vyšší než teplota uvnitř. Když monopost projíždí zatáčkami, chladnější vnitřek pneumatiky je o něco pevnější než zahřátá vnější vrstva, která se začne posouvat po pevnějším jádru a trhat se – drolí se.
Na povrchu pneumatiky se pak tvoří drobné kousky gumy, podobně jako když gumou na tužce přitiskneme na papír a táhneme ji. Tyto drobné kousky však následně zmenšují kontaktní plochu pneumatiky a monopost na nich do jisté míry klouže jako hranol po drobných válečcích. To vede ke snížení přilnavosti. Úkolem týmů je pracovat s pneumatikami tak, aby teplotní rozdíl mezi povrchem a vnitřkem pneumatik nebyl tak velký – důležité je nepřehřívat vrchní vrstvu.
Lando Norris při svém hodnocení prozradil, že s tím má problém. „Myslím si, že s malým množstvím paliva to bylo v pohodě. S plně natankovaným autem to bylo v mém případě šokující,“ spustil sebekriticky Brit. „Je třeba se podívat na spoustu věcí. Při této kombinaci se trápíme s drolením předních pneumatik, já v tom [manažování drolení] nejsem moc dobrý. Vždy se tak trochu trápím, ale máme čas na tom popracovat. Dnešní den měl dvě tváře – s lehkým autem jsme byli dobří, s natankovaným autem to bylo těžké.“
Druhý muž průběžného pořadí šampionátu by uvítal radu, jak pracovat s pneumatikami, aby se nedrolily, ale uznal, že možná ani to by McLarenu nepomohlo. „Kdybych věděl, asi bych to dělal. Nicméně, i kdybych o tom věděl, pořád není jednoduché to aplikovat na trati. Vždy se s tím trápím. Podívám se, na čem bych mohl pracovat. Alespoň se teď můžu více soustředit na zlepšování jízdy s natankovaným autem než s malým množstvím paliva. Když se kvalifikujeme vpředu, pomůže nám to se vším ostatním.“
Nízká úroveň přítlaku v Las Vegas činí problémy všem jezdcům. V průběhu víkendu však monoposty budou na trať nanášet více pryže, což by mělo podmínky zlepšit. S tím i formu McLarenu. „Doufám v to, i když se to asi nestane. Je to tady velmi těžké a je tu strašně málo gripu. Měl jsem pocit, že v běžném autě bych byl rychlejší, než jsme teď.“
Zatímco Lando Norris obsadil druhé místo, Oscar Piastri uzavřel páteční program na osmé příčce se ztrátou téměř celé vteřiny na týmového kolegu. Toto manko však podle něj neodráží skutečný rozdíl v rychlosti.
„Když zavály červené vlajky, měl jsem rozjeté o dost lepší kolo, ale i tak potřebujeme některé věci doladit,“ konstatoval Oscar Piastri. „Rychlostně jsme na tom přibližně tak, jak bychom měli být.“
Podmínky na trati hodnotil podobně jako jeho soupeři. „Bylo to náročné. Dost se to podobalo loňskému roku. Každým kolem se trať zlepšuje, ale tentokrát jsme alespoň věděli, co máme čekat. Byl to zajímavý den. Myslím si, že máme slušnou rychlost, ale musíme to trochu doladit. Pokud tady netrefíte to své kolo, rychle ztratíte čas, protože trať se výrazně zlepšuje. Vidím hodně pozitiv, ale potřebujeme to doladit.“
Hlavním soupeřem McLarenu v Las Vegas se zatím zdá být Mercedes, zamyslel se Piastri. „Mercedes dnes vypadal velmi rychlý. Velmi, velmi rychlý. Ferrari je také docela silné, ale myslím si, že jsme ve hře. Mercedes měl povedený den, ale uvidíme, co se stane zítra.“