Red Bull v pátek trápil chlad: Na jedno kolo jsme poměrně daleko
Red Bull nevstoupil do víkendu v Las Vegas pravou nohou. Samozřejmě, bylo to úvodní, doslova zahřívací kolo, ale monopost RB20 měl zjevné potíže při zahřívání pneumatik na optimální teplotu. Hlavně v kvalifikačním tempu to nevypadalo příliš lichotivě a jezdci tohoto týmu se ve druhém tréninku umístili až na chvostu pole. Max Verstappen proto po pátku neoplýval velkou spokojeností.
Nizozemský závodník skončil ve druhém tréninku až na sedmnáctém místě a přitom byl stále lepším z pilotů Red Bullu. I když se jeho problémy tolik netýkaly závodního tempa, po skončení pátečního programu upozornil na zjevný problém, který trápí jeho vůz. Ostatně, v těchto chladných podmínkách se to dalo očekávat.
„Hodně nám to klouzalo a měli jsme potíže se zahříváním pneumatik, zejména v kvalifikačních simulacích,“ konstatoval Verstappen po úvodních trénincích. „V závodním porovnání jsme začali vypadat o něco konkurenceschopněji, ale i zde potřebujeme doladit pár věcí. Naše tempo na jedno kolo je však poměrně daleko za očekáváním.“
„Samozřejmě, na této trati panují velmi unikátní podmínky a je zde hodně chladno, ale to platí stejně pro všechny. Potřebujeme pochopit, co momentálně děláme špatně,“ dodal Max.
Co s tím budou v Red Bullu dělat? Problémy se zahříváním pneumatik byly v těchto podmínkách předvídatelné. Jak už se dalo čekat, některé týmy s tím bojují méně, jiné více. V tuto chvíli se zdá, že monopost RB20 patří spíše do té druhé kategorie.
„Podle mě to hodně souvisí s pneumatikami. Nemyslím si, že s vyvážením monopostu je něco v nepořádku, jen nám chybí přilnavost, a momentálně je to jako jezdit na ledě,“ konstatoval Verstappen.
Lépe na tom nebyl ani jeho týmový kolega Sergio Pérez. Ten skončil v prvním tréninku na desátém a ve druhém dokonce na devatenáctém místě. Mexický závodník, který možná prochází nejdůležitější fází své kariéry, potřebuje kvalitní výsledek. Bohužel i on v pátek zdůraznil problémy Red Bullu. Kromě toho však uvedl zjevný nesmysl, když si stěžoval na příliš nízké zadní křídlo svého monopostu, přitom víme, že stáj z Milton Keynes nasadila poměrně velkou specifikaci a oba piloti ztráceli na rovinkách hromadu času.
„Myslím si, že v kvalifikačních simulacích máme ještě hodně práce. V závodním tempu to vypadá o něco nadějněji, ale musíme tvrdě pracovat, pokud chceme vše správně nastavit. Nejsme na tom tak, jak bychom chtěli, zejména na jedno kolo,“ řekl po pátku mexický závodník.
„Víme, že na této trati je klíčová neděle. Dá se zde předjíždět, a proto bude dobré tempo kritické právě tento den. V pomalých zatáčkách je vyvážení vozu nestabilní. Vyzkoušeli jsme menší úroveň přítlaku na zadním křídle, což nám ztížilo práci v pomalých úsecích,“ dodal Pérez.