Podle Helmuta Marka nebude možné vyměnit nesprávné zadní křídlo
Red Bull má v Las Vegas problém. Na rovinkách výrazně ztrácí kvůli nesprávnému výběru zadního křídla, které podle Helmuta Marka navíc nebude možné nahradit vhodnější verzí. Ta totiž zůstala v továrně.
Už během pátečních tréninků přinesl německý magazín Auto Motor und Sport informaci, že Red Bull si do Las Vegas přivezl nesprávné zadní křídlo. V továrně mají totiž ještě jednu verzi, která generuje méně přítlaku, má menší aerodynamický odpor, a tak by byla vhodnější pro dlouhé rovinky v Las Vegas. Zpočátku se předpokládalo, že tým ji stihne poslat do dějiště závodu tak, aby dorazila před startem třetího tréninku, ale zdá se, že tato naděje nakonec zhasne.
„Nemáme druhé zadní křídlo. Nemáme menší křídlo, jaké vidíme na autech našich soupeřů,“ povzdechl si po druhém tréninku Helmut Marko. „To by nám určitě víc pomohlo.“ Na otázku, zda tým může poslat druhou verzi z továrny v Anglii tak, aby během přibližně 20 hodin dorazila do Las Vegas, odpověděl jednoslovně: „Ne.“
Red Bull už přitom zkusil ledacos. Na zadním křídle odstranil i Gurneyho klapku, ale ani to nepomohlo. Na nejrychlejší monoposty ztrácí přibližně 10 km/h a na lídry kolem šesti desetin na kolo jen na rovinkách. To před kvalifikací nevěstí nic dobrého, a nakonec ani před závodem. Pokud se Max Verstappen a Sergio Pérez kvalifikují ve druhé polovině první desítky či dokonce níže, mohou mít s předjížděním problémy.
Podle Marka má jeho tým větší potenciál, než co ukázaly tréninky, ale uznává, že situace není dobrá. „V krátkých stintech jsme nejeli na měkkých pneumatikách a dlouhé jízdy byly jen částečně dobré. Některá kola byla konkurenceschopná, ale pak začaly odcházet zadní pneumatiky. Viděli jsme záblesky rychlosti, nyní musíme najít i konzistenci.“
Inženýři mají stále volné ruce a změny v nastavení mohou zmírnit handicap červených býků. „Potřebujeme lepší balanc [mezi krátkými a dlouhými jízdami]. Z hlediska jednoho kola se umíme zlepšit, ale v tuto chvíli máme v dlouhých stintech problém s opotřebováním pneumatik.“