Ferrari si do Las Vegas přinese experimentální podlahu, novinky nasadí také Racing Bulls
Většina týmů už letošní vývoj ukončila a na posledních třech velkých cenách nepředstaví žádné další novinky. To však není případ dvou italských stájí na roštu. Ferrari má nasadit experimentální podlahu a Racing Bulls téměř celou záď Red Bullu.
Ferrari má stále šanci vyhrát konstruktérský šampionát, ale v této fázi ročníku je už stále důležitější zaměřit se i na rok 2025. V Maranellu si to uvědomují. Nasazení experimentální podlahy, o kterém informoval italský insider Ferrari Giuliano Duchessa, má týmu pomoci při vývoji příštího vozu.
Červený tým má do města hříchu přivézt jeden kus testovací podlahy, která se objeví během pátečního programu. Ferrari se rozhodlo nevyrábět více kusů, protože už naráží na hranice rozpočtového stropu, ale i tento jeden kus má být velmi důležitý.
Cílem je prověřit si korelaci dat z větrného tunelu s realitou na trati. Pokud se datová shoda potvrdí, Ferrari bude moci s klidným svědomím stavět na této podlaze, která bude základem pro projekt 667. Z něj vznikne další monopost určený pro Charlese Leclerca a Lewise Hamiltona.
Technický tým pod vedením nového technického ředitele šasi Loïca Serry si tímto krokem chce ověřit, že jeho opatření za účelem další redukce poskakování přinesla výsledky. Ferrari v tomto směru udělalo velký krok vpřed už díky podlaze z Monzy, a tak v Maranellu věří, že před sezónou 2025 situaci ještě zlepší.
Kromě experimentální podlahy Ferrari nasadí také nové (odlehčené) přední křídlo, píše Duchessa. Pokud se ukáže, že přináší výkonnostní zlepšení, mohli bychom jej vidět nejen v pátečních trénincích, ale také v sobotním a nedělním programu. Zadní křídlo žádné změny nečekají; Ferrari bude mít k dispozici specifikace ze Spa a Monzy.
Několik týmů si do Las Vegas připravuje i speciální lakování. Monoposty v novém hávu už představily Sauber a Alpine, ale Ferrari letos nic takového neplánuje. Italský tým prý připravuje jen drobný odkaz na nový film Ridleyho Scotta Gladiátor 2, jehož premiéry se před pár dny zúčastnili také Charles Leclerc a Carlos Sainz.
Racing Bulls zkopíruje letošní Red Bull
Ferrari není jediný tým, který chce v Las Vegas testovat nové komponenty. Potenciálně velký skok by mohla udělat auta Racing Bulls, která na poslední tři velké ceny nasadí zadní zavěšení a převodovku z aktuálního monopostu Red Bullu RB20.
Racing Bulls se díky tomu pokusí ukořistit šestou příčku v Poháru konstruktérů. Jde o snahu na poslední chvíli, ale dříve to nešlo. Nasazení komponentů Red Bullu provázely komplikace s korelací dat ze simulací CFD.
Pokud nové komponenty přinesou výrazné zlepšení výkonnosti monopostu VCARB01, můžeme očekávat, že avizované zpřísnění pravidel pro zákazníky bude přes zimu častěji diskutováno. V padoku se totiž mluví o zavedení nového pravidla: Pokud tým skončí v šampionátu do pátého místa, do tří let si bude muset všechny komponenty vyvíjet sám.