Mercedes se podle Steinera nemusí bát o duševní vlastnictví: Nikdo ho nechce!
Přestupy pilotů pokaždé vyvolávají několik důležitých smluvních i nesmluvních otázek. Ferrari udělalo gesto dobré vůle, když uvolnilo Carlose Sainze, aby se po posledním závodě mohl zúčastnit posezónních testů v Abú Zabí s Williamsem. Lewis Hamilton takovou šanci nedostane, protože má v té době marketingové povinnosti. Otázka je, do jaké míry před ním jeho tým chrání další vývoj.
Porovnání sedminásobného mistra světa s Georgem Russellem v současnosti jasně hovoří ve prospěch mladšího z dvojice. To vyvolává otázky, zda za tím stojí Hamiltonova ztráta motivace před odchodem do Ferrari, jeho „odstřižení“ od vývoje Mercedesu, nebo jiný důvod. V Brazílii bojoval George Russell o vítězství, zatímco jeho týmový kolega se trápil na hraně bodované desítky.
„Vůz je, jaký je; a není nejlepší. Když má dobrý den, je to teď čtvrtý nejlepší monopost na roštu,“ řekl bývalý šéf Haasu Günther Steiner v podcastu Red Flag. „Podle mě Lewis ví, že stejně odchází, takže se mu snáze stěžuje.“
„George má velký zájem a snaží se udělat všechno, aby ukázal, že on je budoucím lídrem týmu. Musí to ukázat, protože ví, že nemá stoprocentně jisté místo, až mu vyprší kontrakt. Snaží se a dává do toho všechno. Naopak, Lewisi se nelíbí vůz ani jeho chování. Navíc ví, že mu zbývají tři velké ceny a pak odchází,“ dodal Steiner.
Nemůže to být ale také Mercedesem? Tento tým nasadil v podzimní fázi sezóny vylepšení a bylo by pochopitelné, kdyby nechtěl odhalit svá tajemství odcházejícímu pilotovi. Bývalý šéf Haasu na to ale trochu posměšně odpovídá, že o ta tajemství ve Ferrari zájem nemají.
„Nikdo nechce jejich duševní vlastnictví!“ prohlásil Steiner. „Jedině, že by chtěli vědět, jak to nedělat. Je to jako kdyby soupeři řekli: ‚Dejte nám vaše duševní vlastnictví, abychom se vyhnuli vašim chybám.‘“
Günther sám prý nikdy neměl obavy, že by některý z jeho jezdců přenesl informace ke konkurenci. „Nikdy. Kdo by je chtěl? Ve skutečnosti jsem doufal, že je někdo ukradne. Prosím, vezměte si je,“ řekl Steiner.
„Lewis má tolik zkušeností, že nepotřebuje technické porady. Chodí tam jeho inženýr. Myslím, že Lewis se dostal do bodu, kdy se mu auto nelíbí, stěžuje si a vidí sklenici jako poloprázdnou. Naopak, pro George je poloplná,“ řekl bývalý šéf Haasu.
„Mercedes letos vyhrál tři závody a řekli: ‚Už chápeme, co potřebujeme.‘ Hned další víkend však ukázali, že to nechápou. Toto Wolff už letos tolikrát řekl, že ví, co potřebují, ale ve skutečnosti to nepochopili,“ konstatoval Steiner.