logo F1zpravy.czF1online.sk

Necítil jsem rozdíl, řekl Sainz o klíčovém balíčku vylepšení Ferrari

Carlos Sainz
© Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 15:43

V podstatě jen McLaren dokázal v této sezóně vyvíjet svůj monopost bez zaváhání. Red Bull, Mercedes i Ferrari se v tom či onom období zamotaly do komplikované sítě současných technických předpisů. Scuderii to nevyšlo s nasazením vylepšení v Barceloně. Carlos Sainz podle vlastních slov hned cítil, že něco není v pořádku.

Lidé se často ptají, zda jezdec po nasazení vylepšení cítí rozdíl, ať už v pozitivním smyslu, nebo negativním. Někdy změny cítí, ale často potřebuje hloubkový pohled na data, když chce zjistit, jak se vlastně změnilo chování monopostu.

Velmi dobře to popsal Carlos Sainz. Španělský závodník prý cítil negativní změnu po nasazení vylepšení ve Španělsku, ale když Ferrari přišlo na Monzu s novinkami, které problémy vyřešily, prý nic necítil. Někdy to pilot tuší, jindy je ohledně svých pocitů raději opatrný.

„Nebyli jsme připraveni na tuto situaci,“ řekl Sainz v rozhovoru pro Auto Motor und Sport o nefunkčním balíčku vylepšení v jarní fázi sezóny. „Po dobrém začátku sezóny si všichni mysleli, že Ferrari bylo na správné cestě, vývoj pokračoval správně, zrealizovali jsme skvělé závody a vše se posouvalo správným směrem.“

„Pak jsme však nasadili tento nefunkční balíček. Nelíbila se mi změna vyvážení a opět jsme trpěli poskakováním. Týmu jsem to dal jasně najevo. Všichni skvěle zareagovali a přijali zodpovědnost. Vrátili jsme se do větrného tunelu a lokalizovali problém. Trvalo nám to pár závodů, což je normální, ale tým přišel s dobrým řešením pro zbytek sezóny,“ dodal Sainz.

Řešení přišla na domácí Velké ceně Itálie v Monze, kde se Ferrari blýsklo parádním výkonem. Po kvalifikaci to nevypadalo nejlépe, ale Charles Leclerc měl fantastické tempo a panika na boxové zdi McLarenu otevřela cestu Scuderii ke slavnému vítězství. Další vylepšení přišla v Singapuru a když Ferrari vybojovalo v Austinu double, definitivně potvrdilo, že je zpět.

„Ve Španělsku jsem hned cítil, že něco nefunguje. V Monze a Singapuru jsem však raději byl opatrný, protože jsem necítil absolutně žádnou změnu,“ přiznal Sainz. „Vždy jsem upozorňoval, že za zlepšením mohou být charakteristiky okruhů.“

„Museli jsme si počkat do Austinu. Rozdíly jsou tak malé, že je sotva cítíte. Až v Austinu jsme si uvědomili, že vylepšení fungují,“ dodal španělský závodník.

Související zprávy

Diskuze