logo F1zpravy.czF1online.sk

Více než chyby Vasseura mate rychlost Ferrari na vodě

Frédéric Vasseur
© SF Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 11. 2024

V Brazílii se nám startovní pole rozdělilo v podstatě na dvě poloviny – spokojených a nespokojených. Jen těžko budete hledat někoho, kdo absolvoval průměrný víkend. Buď jsme viděli velké triumfy a skvělé výsledky, nebo obrovské zklamání. Do druhé kategorie se zařadilo také Ferrari.

Scuderia dorazila do Sao Paula na vlně velkých očekávání. Po vítězstvích v Austinu a Mexiku se vrátila do skupiny nejužších favoritů, ale v Brazílii to už od počátku víkendu jaksi nebylo ono a v kvalifikaci ztrácel Charles Leclerc obrovské množství času.

V suché sprintové kvalifikaci i sprintu se monopost SF-24 ještě s problémy držel, ale na vodě byli oba piloti ztraceni, nedokázali zahřát pneumatiky – zřejmě daň za zlepšenou degradaci pneumatik v posledních měsících – a výrazně se trápili, ačkoli v takových podmínkách může přinést i nenápadné rozhodnutí velký jackpot.

„Charles vždy jako první zvedne ruku a obviňuje sebe, ale nejsem si jistý, zda je zodpovědný za nastavení. Byla to složitá neděle, ale celkově to nebylo žádné drama. Šlo spíše o jednotlivá rozhodnutí a za těchto okolností je dost obtížné odhadnout, kdy je třeba zastavit v boxech,“ řekl šéf Ferrari Frédéric Vasseur.

„Bohužel, na konci dne platilo, že zůstat na trati a čekat na červenou vlajku bylo správné rozhodnutí, ale pokud havarujete, vypadáte jako hlupák. Takový víkend můžete z boxové zdi a z kokpitu jen těžko řídit,“ dodal.

Oba piloti stáje si po závodě dost stěžovali na chování monopostu na vodě. Nestalo se to přitom poprvé v této sezóně. Carlos Sainz havaroval v neděli hned dvakrát a nemálo se styděl, zatímco Charles Leclerc – kdysi pověstný svými nehodami – to udržel na trati. I když nebyl bezchybný, s nesprávnou strategií dovezl do cíle páté místo.

„Dramatický je spíše pohled na celkové tempo a nastavení, protože s naší rychlostí to bylo opravdu náročné. Byli jsme pravděpodobně o šest nebo sedm desetin pomalejší než Lando na začátku posledního stintu, ale o šest nebo sedm desetin rychlejší na jeho konci,“ řekl Vasseur.

Tým však nenačasoval správně zastávku v boxech. Bylo opravdu těžké odhadnout některé okolnosti, ale stratégové Ferrari vypustili Charlese Leclerca na trať přímo doprostřed vláčku ve středu pole, a tím negativně ovlivnili jeho závod. „Ve skutečnosti jsme podcenili ztrátu na výjezdu z boxů. Charles tam přišel o několik desetin a tím i o pozice,“ vysvětlil Vasseur.

„Nejsem si však jistý, jestli by to něco zásadního změnilo, protože stejně bychom zastavili během virtuálního safety caru. Zásadní změnu by přineslo čekání na červenou vlajku,“ dodal francouzský manažer.

Související zprávy

Diskuze