logo F1zpravy.czF1online.sk

Russell nesouhlasil s rozhodnutím Mercedesu: Byl jsem dost naštvaný

George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 11. 2024

Když se uskuteční závod v tak náročných podmínkách, jako byla letošní Velká cena Sao Paula, mnozí si po jeho skončení řeknou: „Mohl jsem vyhrát, kdyby…“ Jen jeden však může říci: „Vyhrál jsem!“ George Russell byl po závodě tím mužem, který lamentoval nad svými šancemi a nad zlomovým okamžikem, když ho tým během fáze VSC povolal do boxů.

Russell do závodu fantasticky odstartoval. V nájezdu do první zatáčky předjel Landa Norrise a ujal se vedení. První pozici držel po celý první stint, ale když po výletu Nica Hülkenberga mimo trať ředitelství závodu aktivovalo virtuální safety car, rozhodl se společně s Mercedesem zastavit a přezout.

„Vyhráváme a prohráváme jako tým. Před startem víkendu bychom asi brali čtvrté místo. Někdy je těžké předvídat, co se stane. Všichni ze sebe vydávají maximum a všichni se snaží o nejlepší rozhodnutí na základě informací, které mají k dispozici v daném čase,“ řekl po závodě George Russell pro televizi Sky.

Ukázalo se, že šlo o nešťastné a nesprávné rozhodnutí. Déšť následně zhoustl, na trať vyjel safety car a po havárii Franca Colapinta nakonec zavlály červené vlajky. Tato chvíle v podstatě znamenala konec nadějí na vítězství pro pilota Mercedesu.

„Když trať vysychá, obvykle je na týmu, aby rozhodl o přezutí na sliky; když je mokro a déšť houstne, za normálních okolností má slovo jezdec. Byl jsem naprosto přesvědčen, že přijde safety car nebo červená vlajka, protože to bylo jako kormidlovat loď. Asi už k tomu nemusím nic dodávat,“ řekl Russell.

„Z mého pohledu, kdybychom zůstali na trati, byli bychom při restartu první před Oconem, Maxem a Gaslym. Nevím, jak by to skončilo, ale v té době jsem byl dost naštvaný, protože jsem chtěl zůstat na trati,“ doplnil pilot Mercedesu v rozhovoru pro F1 TV.

„Podmínky byly náročné, ale v úvodních kolech jsme se cítili komfortně. Všechno jsme měli pod kontrolou, užívali jsme si dvanáctisekundový náskok na třetí místo a manažoval jsem rozestup na Landa. Samozřejmě, ta tři kola na velké vodě byla náročná, ale právě proto jsem chtěl zůstat na trati, protože jsem byl přesvědčen, že nás čeká safety car nebo červená vlajka. Nakonec se to také stalo. Bylo to nevyhnutelné, protože v těchto podmínkách se nedalo jezdit,“ dodal George.

V této chvíli se už jen můžeme dohadovat, jak by ten závod skončil. Každopádně je to zbytečné. Na „kdyby“ se ve světě sportu nehraje, a to si uvědomuje i Russell.

Související zprávy

Diskuze