Mercedes si nemůže dovolit nové díly. Jezdci dostanou pouze po jedné podlaze
Mercedes nebude na sezónu 2024 vzpomínat v nejlepším. Nejenže tým zaostal za očekáváními, ale také se v samotném závěru roku dostal do nepříjemné situace po vývojové i rozpočtové stránce. Dámy a pánové v Brackley prý budou muset improvizovat při řešení problémů s nedostatkem náhradních dílů.
Přesto se v Mercedesu rozhodli, že svým jezdcům umožní v závěru Velké ceny Mexika férový souboj. Lewis Hamilton a George Russell se přetahovali několik kol a první jmenovaný driftoval v pomalých zatáčkách druhého sektoru. Kluci to nakonec vyřešili ke spokojenosti fanoušků i svých šéfů. Další nehoda totiž mohla být velmi nepříjemná.
„Miluji, když na to jezdci mohou tlačit. I kdyby měli havarovat, alespoň se dozvíme, čeho je auto schopné,“ řekl po závodě šéf Mercedesu Toto Wolff. „Přesto jsme se pod rozpočtovým stropem ocitli ve složité situaci. Tři nehody nás zpomalily a ta páteční tento víkend byla obrovská.“
„Museli jsme vyměnit díly a nasadili jsme zbrusu nové šasi. To je obrovská rána pro rozpočet a pravděpodobně budeme nuceni omezit, co nasadíme na auto,“ vzkázal šéf Mercedesu.
Podle Wolffa přinese tým novou várku náhradních dílů do Brazílie, ale jejich počet bude zřejmě omezený. Víme, že George Russell musel jezdit se starou specifikací monopostu i v Mexiku, protože týmu došly náhradní díly. Těch však bude jako šafránu po zbytek sezóny. „Do Brazílie přineseme nové díly aktuálního balíku, ale budou to v podstatě jen dva kusy nové podlahy. Nic víc tam nepřivezeme,“ říká Wolff o úsporných opatřeních.
„Čelíme určitým omezením při dodávce náhradních dílů a musíme být kreativní. Zvládneme to? Určitě to má vliv na počet dílů, které můžeme nasadit na auto. Je jich v podstatě nula,“ prohlásil Wolff.
To zní jako dost vážná finanční krize. Při plánování rozpočtu se očividně nepočítalo s tak velkým počtem nákladných nehod v krátké době.
- Štítky
- Mercedes
- Toto Wolff