Staré vs. nové: Russell při souboji s Hamiltonem doplatil i na poškozené křídlo
Mercedes v Mexiku srovnával dvě specifikace monopostů. Starší auto George Russella mělo nasazenou podlahu z Miami, Hamiltonovo zase nejnovější výdobytky vývoje z Brackley. Interní souboj nakonec vyhrál Lewis Hamilton, ale Russell vzhledem ke svému handicapu skončil velmi vysoko.
Dvojice monopostů z Brackley v neděli jezdila téměř jako v tandemu. Lewis Hamilton se většinu druhého stintu snažil dostat před Russella, který jezdil nejen s papírově pomalejším autem, ale dokonce i oslabený.
„Můj první stint byl velmi dobrý,“ hodnotil neděli George Russell, který v úvodu využil chybného nastavení na monopostu týmového kolegy. Ve druhém stintu však už Hamilton jezdil se správně nastaveným předním křídlem a Russell zase ochuzený o několik bodů přítlaku. „Když jsem předjel Piastriho, dost se mi poškodilo přední křídlo, což mě v každém kole stálo dobré dvě desetiny. Je to škoda, ale čtvrté a páté místo odráží reálnou pozici našeho týmu. Asi jsme dopadli lépe, než co naznačovala naše rychlost.“
Mercedesy dělily v cíli jen čtyři vteřiny, což nevrhá nejlepší světlo na vývoj. „V prvním stintu se mi podařilo dostat před Lewise. Nevidím důvod, proč by se to mělo jen tak otočit. Nevím, jestli vůbec v televizi bylo vidět to přední křídlo. V podstatě zkolabovala celá klapka, přišel jsem o množství přítlaku. Stále jsem však přesvědčený o tom, že novinky fungují tak, jak by měly.“
Kromě těchto problémů měl Russell během závodu pocit, že stratégové nenačasovali jeho zastávku optimálně. Ve vysílačce si postěžoval, že by nejraději na trati zůstal ještě nějaké jedno až dvě kola. Shodou okolností podobnou zprávu adresoval své boxové zídce i Carlos Sainz.
Russell nakonec uznal, že tým zřejmě rozhodl správně. „Měl jsem pocit, že jsem mohl odjet ještě nějaké jedno kolo a vrátil bych se na trať před touto dvojicí,“ řekl s odkazem na Piastriho a Lawsona. „Když se na to dívám retrospektivně, asi by se Lewisovi povedl undercut, kdybych nezastavil. To byl však důvod, proč došlo k poškození. Nebylo to tedy strategií. Musíme však pokračovat v práci, protože je zvláštní, že Ferrari to tak rázně otočilo.“