Dvě perfektní kola, září spokojeností Sainz
Vrátí Carlos Sainz porážku svému týmovému kolegovi? I když Španěl porazil Charlese Leclerca v kvalifikaci v Austinu, v závodě se radoval Monačan. Nyní se však může karta obrátit. Carlos má za sebou dokonalou kvalifikaci, odstartuje z pole position a září spokojeností.
Je třeba říci, že Sainz měl celý víkend převahu. Ferrari si velmi věří v závodním tempu – jaký to zvrat událostí ve srovnání s posledními lety – ale v Mexiku je kvalifikace nesmírně důležitá. Carlos však zvládl podat vynikající výkon i v kvalifikaci a po jejím skončení zářil spokojeností.
„Ano, je to velmi sladký pocit, protože v Mexiku se vám jen tak nepodaří zajet dvě skvělá kola,“ řekl Sainz po skončení kvalifikace. „Auto strašně klouže a je velmi náročné to zvládnout. Já jsem ale zajel dvě téměř perfektní kola.“
„Ano, jsem velmi spokojen s pole position a je to také potvrzení dobré formy z Austinu. Už tam jsem měl velmi dobré druhé kolo v Q3. Před Mexikem jsem tedy byl plný naděje,“ dodal Carlos.
Jak se mu to ale povedlo? Víme, že dobré auto pro závodní tempo se často trápí v kvalifikaci. Důvodem jsou pneumatiky. Auto, které je v neděli výborné, může mít problém „zapnout“ své gumy v sobotu, ale Carlos to nějak dokázal. „Příprava pneumatik byla horkým tématem ve Ferrari posledních pár víkendů. V závodě jsme byli silní, ale v kvalifikaci nám něco chybělo,“ přiznal Sainz.
„Letos je naše auto velmi dobré při práci s pneumatikami, ale to někdy znamená, že v kvalifikaci z něj nedokážeme vytěžit maximum. Během tří týdenní přestávky jsem se na to zaměřil a do Austinu a Mexika jsem přijel s několika novinkami, které se zřejmě vyplatily,“ uvedl spokojeně rodák z Madridu.
Nyní čelí dvěma klíčovým otázkám. Za prvé, jak dobré bude Ferrari v závodním tempu? Za druhé, jak zvládne start a dlouhý nájezd do první zatáčky? „V závodním tempu jsem relativně sebevědomý. Měl bych mít dobrou rychlost,“ řekl odhodlaně Sainz.
„Nejtěžší bude pravděpodobně nájezd do první zatáčky. Když startujete z pole position, dáváte všem ostatním výhodu zákrytu. Můžete se ale bránit a pokusit se udržet na čele do první zatáčky. To je přesně můj cíl,“ uzavřel Carlos.