logo F1zpravy.czF1online.sk

Clear popírá kouzla s flexibilním křídlem, dominanci v Austinu připisuje nastavení

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 10. 2024

Ferrari v Austinu nenasadilo žádná vylepšení. Na oficiální seznam FIA nebyla nahlášena změna aerodynamické konfigurace monopostu. Jak však později informovala italská média, Scuderia sice měla vylepšení, ale ta nezměnila vnější podobu monopostu. Šlo údajně „jen“ o nové přední křídlo z nových, ohebnějších materiálů a po jeho nasazení následovalo dominantní představení v Austinu.

Těžko se tomu věřilo, ale Ferrari si bez vylepšení v Texasu hravě poradilo s Red Bullem i McLarenem, kteří novinky přivezli. Drobné zmatení později objasnila italská média. I když se nejedná o oficiální informaci, zcela to koresponduje s realitou posledních týdnů a měsíců.

Scuderia podle Italů nasadila v Austinu přední křídlo z nových kompozitních materiálů, které však mělo naprosto stejný tvar jako to použité v Singapuru, kde tato novinka měla premiéru. Z vnějšího pohledu se tedy na Ferrari nic nezměnilo, ale díky novým materiálům mělo odlišné vlastnosti. A co víc, tento zcela nový kus si Ferrari mohlo vyzkoušet na testech Pirelli v Mugellu, protože na papíře mělo stejné auto jako v Singapuru.

Do Austinu tak tým přijel s dostatečnými poznatky a na trati se to projevilo. „Myslím si, že tady otevíráte dost diskutabilní debatu,“ prohlásil výkonnostní inženýr Ferrari Jock Clear o flexibilních předních křídlech. „Nevíme, co dělají jiné týmy. Víme jen to, co děláme my s naším monopostem.“

„Vykládáme pravidla způsobem, který považujeme za správný, a FIA nikdy nezpochybnila žádnou z našich interpretací. Pokračujeme ve vývoji ze všech sil a co nejrychleji, ale vše probíhá v rámci pravidel. Nic jsme nezměnili,“ prohlásil Clear.

„Při pohledu na soupeře můžeme jen hádat, co skutečně dělají. Nemůžeme provádět fyzické testy jejich komponentů. Můžeme jen pracovat na našem autě a jsme spokojeni s naším vývojem od Velké ceny Rakouska. Po letní přestávce jsme opravdu pochopili, jakým směrem se máme vydat z hlediska vývoje i nastavení,“ dodal Clear.

Zkušený inženýr popírá, že by Ferrari jakkoli „kouzlilo“ s flexibilitou. Dominance v Austinu prý byla čistě výsledkem lepšího pochopení současného monopostu, což má kořeny už ve Velké ceně Rakouska, která byla vrcholem neúspěšného letního období Ferrari po nasazení nefunkčních vylepšení v Barceloně.

„Udělali jsme několik věcí při výběru nastavení. V Rakousku jsme to udělali špatně, ale co je zajímavé, tamní okruh se velmi podobá Austinu,“ prohlásil Clear. „V Austinu nám fungovaly některé aspekty, které jsme v Rakousku nedokázali zprovoznit. Samozřejmě jsme přivezli vylepšení do Itálie a Singapuru, ale balík byl v podstatě velmi podobný.“

„Myslím si, že Austin potvrdil výkon tohoto balíku. Důležitější však je, že jsme v Texasu napravili chyby v nastavení, kterých jsme se dopustili v Rakousku,“ dodal Angličan.

Související zprávy

Diskuze