Neurazím se, že mě neukázali celý závod, usmívá se Leclerc
Charles Leclerc opět ukázal, že v paddocku Formule 1 je někdy nedoceněným mužem. Monacký závodník je známý tím, že většinu ze svých osmi vítězství si musel vydřít a nejvyšší stupínek mu mnohokrát těsně unikl. Málokdy se mu poštěstilo, že se mu nejprve na startu rozestoupili soupeři a pak mu rychlost jeho monopostu umožnila zmizet v dálce.
V Austinu to dlouho vypadalo na nudnou procesí. Bojovalo se v podstatě jen na začátku a na konci závodu. Když se Charles Leclerc v úvodu ujal vedení, už se neohlížel zpět. Ferrari mělo v Austinu nejlepší rychlost a monacký závodník to potvrdil.
„Jsem velmi spokojen. Neurazím se, že mě neukázali po velkou část závodu. Doufám, že se to v budoucnu zopakuje častěji, protože je to obvykle dobrý signál,“ usmíval se Leclerc od ucha k uchu před mikrofonem televize Sky.
„Po startu to byl zcela přímočarý závod a šlo hlavně o manažování rozestupů za mnou. V prvním stintu jsem si vybudoval poměrně velký náskok a ve druhém stintu jsem jen manažoval situaci s Carlosem za zády. Měl jsem velmi dobrý pocit a auto bylo skvělé, takže spokojenost,“ dodal monacký závodník.
Formule 1 je takový kouzelný sport. Red Bull, McLaren i Mercedes přivezli do Austinu vylepšení různé velikosti a rozsahu. Naopak, Ferrari nemělo žádné novinky a v sobotním sprintu i v nedělním závodě potvrdilo svou sílu. Leclerc vyhrál v Monze, v Baku a v Singapuru určitě mohl vyhrát, a vyhrál také v Austinu. Zdá se, že s Ferrari je třeba před zbytkem sezóny počítat jako s favoritem na vítězství, ale i Leclerc po závodě přiznal, že ho překvapil náskok, s jakým vyhrál závod v Austinu.
„Celkem mě to překvapilo, protože Red Bull po sobotě změnil nastavení a předpokládal jsem, že v závodě budou blíž, ale my jsme byli v každém případě velmi silní,“ řekl spokojeně Leclerc.
Ten v úvodu dokonale využil situace na startu, když to Max Verstappen poslal odvážně na vnitřní stranu Landovi Norrisovi. Oba skončili mimo trať a Ferrari se (téměř s oběma piloty) přehnalo do vedení. „Tak nějak jsem věděl, že Max do toho v první zatáčce půjde naplno, protože on nemá co ztratit. Má náskok v šampionátu a já jsem tušil, že bude velmi agresivní,“ přiznal Charles.
„Snažil jsem se to vzít v úvahu a připravit si výjezd z první zatáčky. Nakonec z toho byla vítězná sázka z mé strany, která mi pomohla k vítězství v závodě,“ dodal spokojeně Leclerc.
Ferrari se dnes vrátilo do boje v Poháru konstruktérů. Párkrát to v této sezóně vypadalo nadějně, například po Monaku nebo po Monze, ale poté Scuderia opět tratila. Nyní je opět blíže a ztráta 48 bodů na McLaren je v posledních pěti velkých cenách dostihnutelná.
„Naším cílem je Pohár konstruktérů. Já jen doufám, že budeme takto pokračovat i po zbytek sezóny a nakonec snad i vyhrajeme konstruktérský titul. I když to zní optimisticky, raději budu optimista, než abych měl cílit na cokoli jiného. Půjdeme do toho naplno a uvidíme, jak skončíme,“ řekl Leclerc na závěr.