logo F1zpravy.czF1online.sk

Hamilton se chtěl obětovat a nabídl Russellovi svá vylepšení. Mercedes to prý nevyužije

Lewis Hamilton a George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 14:11

Lewis Hamilton se v sobotu zachoval jako skutečný týmový hráč. Po nehodě George Russella dal na první místo tým a kolegovi dokonce nabídl svá vylepšení, protože on si je poškodil po nehodě v závěru kvalifikace.

Mercedes v Austinu představil několik nových součástek. Továrna stihla vyrobit dostatek komponentů, aby je dostali oba piloti, ale na náhradní kusy už to nestačilo. Vzhledem k tomu, že austinský víkend je sprintový, bylo to i jisté riziko.

V kvalifikaci se ukázalo, že obavy byly oprávněné. George Russell by měl v neděli startovat ze šestého místa, ale nedostatek náhradních dílů nevěštil nic dobrého. Aby Mercedes nepřišel o cenné body, Lewis Hamilton byl připraven darovat kolegovi své komponenty.

„V této chvíli nám dělají starosti jednotlivé díly,“ přiznal George Russell po kvalifikaci. „Budeme se muset s novinkami vrátit ke starší verzi. Lewis byl tak milý, že mi nabídl ty své, ale nebudeme si je měnit, takže v tuto chvíli nevím, co se děje. Z toho mám však největší obavy.“

Během standardního víkendu by Russell po výměně nových komponent za staré během parc fermé musel startovat z boxové uličky. Pravidla totiž umožňují pouze výměnu poškozených součástek, které jsou z hlediska specifikace totožné s náhradními kusy.

Inženýři Mercedesu však znají pravidla a když odmítli podepsat darovací smlouvu o přidělení Hamiltonových komponent Russellovi, měli k tomu dobrý důvod. O víkendech se sprintovým formátem totiž platí o něco benevolentnější pravidla.

Článek 40.4 vysvětluje, že za jistých okolností bude i během sprintového víkendu umožněno porušit parc fermé a nahradit poškozené kusy starší verzí bez povinnosti startovat z boxů. FIA schválí takovou výměnu za předpokladu, že „soutěžící prokáže, že má nedostatek dílů a náhradní díly budou takové specifikace, která již byla nasazena v kvalifikaci nebo v závodě. Soutěžící musí FIA před startem sprintu předem písemně informovat, u kterých součástek to může být nezbytné.“

Pokud tedy Mercedes před sprintem informoval FIA, že v případě poškození například nového předního křídla nebo podlahy nebude mít žádnou identickou náhradu, ale bude mít součástky z posledních velkých cen, FIA takovou výměnu schválí.

Otázkou však zůstává, zda bude monopost se starými díly spolupracovat s nastaveními, která Mercedes ladil podle nových komponentů. Z tohoto pohledu by bylo snad lepší Hamiltonův návrh přijmout. Britský závodník chce stejně startovat z boxů, protože jeho auto se proměnilo v „noční můru“. Uvidíme před závodem, jehož start je naplánován na 21:00.

Související zprávy

Diskuze